هدف از اجرای این طرح که با حجم 7578 نمونه در 46 دستگاه اجرایی استان ، در 11 شهرستان توسط 49 پرسشگر ، تحت نظارت استانداری مرکزی و توسط مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران شعبه استان مرکزی انجام شد، توسعه و بهبود ارائه خدمات دستگاه های اجرایی به مراجعان آنها بود.
جامعه مورد بررسی در این پژوهش کلیه مراجعان به دستگاه های اجرایی در 11 شهرستان ( اراک ، آشتیان ، تفرش ، خمین ،دلیجان ، ساوه ، شازند ، محلات ، زرندیه ، کمیجان ، خنداب ) استان مرکزی بود. برای نمونه گیری از روش چند مرحله ای استفاده شد . از آنجایی که تعداد مراجعان به هر دستگاه با توجه به نوع خدمتی که ارائه می دهند متفاوت است و برخی از دستگاه های اجرایی از کثرت مراجعان برخوردار بودند انتظار می رفت که روش انتخاب نمونه ها چنان باشد که دستگاه های با حجم مراجع بیشتر، تعداد نمونه های بیشتری را دارا باشند،که این روند در هر دو مرحله نمونه گیری مدنظر قرار گرفت .
بازبینی طرح در دو مرحله و داده آمایی ، تشکیل بانک اطلاعاتی و تجزیه و تحلیل داده ها توسط نرم افزار spss انجام گرفت .
پس از اجرای این طرح کلیه دستگاه های اجرایی استان مرکزی رتبه بندی شدند و نمره کل رضایت مندی مراجعان از دستگاه های اجرایی استان به دست آمد و با چند سال اخیر مقایسه گردید.
طرح سنجش میزان رضایت مندی مراجعان از نحوه ارائه خدمات دستگاه های اجرایی استان مرکزی در سال 1390 در اردیبهشت ماه سال 1391 آغاز و در مرداد ماه 1391 پایان یافت .