ظرسنجي ايسپا نشان داد:
نيمي از تهرانيها تنوع برند در كالاهاي توليد داخل را متوسط و ضعيف ميدانند
براساس تازهترين نظرسنجي مركز افكارسنجي دانشجويان ايران (ايسپا) حدود نيمي از تهرانيها تنوع برند در كالاهاي توليد داخل را متوسط و ضعيف ارزيابي ميكنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، براين اساس 47.7 درصد از پاسخگويان شركتكننده در اين نظرسنجي تنوع برند در كالاهاي ايراني را خوب و خيلي خوب توصيف كردند. اين در حالي است كه 47 درصد از پاسخگويان هم تنوع برند در كالاهاي ساخت داخل را متوسط ، بد و خيلي بد دانستند. ساير پاسخگويان هم نظري در اين باره نداشتند.
در بين پاسخگويان بيشترين درصد مربوط به ارزيابي خوب از تنوع برند كالاهاي ايراني به ميزان 43.8 درصد بوده است. همچنين ارزيابي متوسط با 24.9 و بد با 18 درصد در ردههاي بعدي قرار گرفتند.
از سوي ديگر 40.4 درصد از پاسخگويان شركت كننده در نظرسنجي شكل ظاهري و بستهبندي كالاهاي ايراني را خوب و خيلي خوب اعلام كردند. اين در حالي است كه 57.9 درصد از پاسخگويان اعتقاد دارند كه بستهبندي و شكل ظاهري كالاهاي توليد داخل وضعيت متوسط ، بد و خيلي بدي دارند. ساير پاسخگويان هم نظري نداشتند.
به گزارش ايسنا، آمارهاي فوق نشان ميدهد كه توليدكنندگان داخلي هنوز در زمينه برندسازي و تنوع آن و همچنين بستهبندي با ضعفهاي زيادي دست و پنجه نرم ميكنند. كارشناسان اعتقاد دارند در بسياري از حوزهها توليدات داخلي چيزي از نظر كيفيت از محصولات وارداتي ندارند، اما كالاهاي وارداتي صرفا به دليل بستهبندي شيكتر و برندهاي جذاب فروش بيشتري در بازار نسبت به محصولات توليد داخل دارند.