نتايج نظرسنجي ايسپا نشان داد: نيمي از تهراني‌ها تلويزيون لامپي دارند
نتايج نظرسنجي ايسپا نشان داد:  نيمي از تهراني‌ها تلويزيون لامپي دارند
27 شهریور ,1391

نتايج نظرسنجي ايسپا نشان داد:

نيمي از تهراني‌ها تلويزيون لامپي دارند



نتايج تازه‌ترين نظرسنجي مركز افكارسنجي دانشجويان ايران (ايسپا) نشان مي‌دهد كه عمده سهم بازار انواع تلويزيون در پايتخت ايران در اختيار برندهاي شرق آسيا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نظرسنجي ايسپا از شهروندان تهراني شامل سه بخش تلويزيون‌هاي ال.سي.دي، ال.اي.دي و سي.آر.تي (تلويزيونهاي لامپي) مي‌شود. براين اساس در هر يك از اين سه بخش برندهاي كره‌اي بيشترين سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

در بخش تلويزيونهاي ال.سي.دي 38.5 درصد از مشاركت‌كنندگان در نظرسنجي اعلام كرده‌اند كه اين محصول را در خانه خود دارند. ازاين تعداد حدود 71 درصد برند ال.سي.دي خود را كره‌اي اعلام كردند. رده‌هاي دوم و سوم نيز در اين بخش به برندهاي ژاپني و ايراني رسيد. برندهاي چيني نيز چهارم شدند. در حوزه ال.سي.دي سهم برندهاي ايراني در بازار به تنها 3.8 درصد رسيد.

در حوزه تلويزيونهاي ال.اي.دي 9.8 درصد از افراد اعلام كردند كه داراي اين محصول در خانه خود هستند. از اين تعداد 69.3 درصد برند ال.اي.دي خود را كره‌اي اعلام كردند. برندهاي ژاپني نيز در اين بخش سهمي معادل 24.4 درصد را به خود اختصاص دادند. برندهاي چيني و ايراني نيز به صورت مشترك و با سهم دو درصد سوم شدند.

اما در حوزه تلويزيونهاي رنگي يا همان سي.آر.تي برندهاي ايراني بهترين وضعيت را داشتند؛ به طوري كه از مجموع پاسخگويان 47.4 درصد اعلام كردند كه در خانه خود داراي اين محصول هستند. از اين تعداد 40.2 درصد صاحب برندهاي كره‌اي، 35.6 درصد صاحب برندهاي ايراني و 20.8 درصد نيز صاحب برندهاي ژاپني بودند. برندهاي چيني نيز رده چهارم را به خود اختصاص دادند.

به اين ترتيب 95.7 درصد از شركت‌كنندگان در نظرسنجي ايسپا در تهران اعلام كردند كه داراي يكي از انواع تلويزيون در خانه خود هستند. در حوزه ال.سي.دي سهم برندهاي ايراني و شرق آسيا به ترتيب 3.8 و 96.2 درصد، در حوزه ال.اي.دي سهم برندهاي ايراني و شرق آسيا به ترتيب دو و 98 و در حوزه تلويزيونهاي رنگي نيز سهم اين دو برند به ترتيب 35.6 و 64.4 درصد است. در صورتي كه از اين اعداد ميانگين حسابي بگيريم، مي‌توانيم نتيجه بگيريم كه سهم برندهاي ايراني و شرق آسيايي از كل بازار تلويزيون كشور به ترتيب 13.8 و 86.2 درصد است.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir