طرح موانع تجاری سازی ایده ها از نگاه نخبگان بنا به سفارش شوراي پيوندخيرين و مخترعين،توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)- شعبه اصفهان اجرا گر
طرح موانع تجاری سازی ایده ها از نگاه نخبگان بنا به سفارش شوراي پيوندخيرين و مخترعين،توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)- شعبه اصفهان اجرا گر
9 اسفند ,1389

درنخستین جشنواره ایده های نو وکارآفرین نتیجه پژوهش"موانع تجاری سازی ایده ها از نگاه نخبگان" که توسط مرکز افکارسنجی دانشجويان ايران(ايسپا) و مرکزپژوهش علوم انسانی ومطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان انجام شده ارایه گردید.
این پژوهش که یک مطالعه‌ی کیفی است در مدت دوماه اجرا شده است. بر این اساس درپژوهش یاد شده پس از انجام چند مرحله مصاحبه کانونی با مخترعان ونخبگان، دیدگاه های مختلف در قالب مقوله‌های "عدم حمایت"،"جامعه پذیری نامناسب"، "موانع اداری" دسته بندی شده است.
نتایج این پژوهش نشان می‌دهد، مشکلات نظام آموزشی و عدم اطلاع نخبگان از قوانین و مقررات موجود، عدم حمایت مادی و معنوی کافی از مخترعین، پیچیدگی سیستم اداری و بوروکراسی و مسائل بین‌المللی، مهمترین موانع تجاری‌سازی ایده‌های نخبگان و مخترعین می‌باشد.
نخستین جشنواره‌ی ایده‌های نو و کارآفرین از تاریخ سوم لغایت پنجم اسفندماه سال 1389 در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان برگزار شد. در این نمایشگاه جمعی از نخبگان و مخترعین و همچنین شرکت‌هایی با ایده‌های نو و کارآفرین آخرین اختراعات خود را ارائه کردند. در پایان این نمایشگاه ضمن اهداء جوایز به ایده‌های برتر، به تمامی شرکت‌کنندگان لوح تقدیر اهداء شد.

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir