به گزارش روابط عمومی ایسپا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در مهرماه سال جاری از شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین سال 1398 در مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی از افراد بالای 15 سال و با حجم نمونه 1870 نظرسنجی انجام داد.
یافته ها و نتایج نظرسنجی نشان داد، 27.9 درصد از زائران به میزان «زیاد و خیلی زیاد»، 36.8 درصد به میزان «متوسط» و 33.8 درصد به میزان «کم و خیلی کم» از وضعیت حمل و نقل در داخل کشور عراق (از مرز تا شهرهای زیارتی و بالعکس) رضایت دارند.
شایان ذکر است، 43.3 درصد از شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین، ساماندهی زائران در کشور عراق را «خوب و خیلی خوب»، 30.4 درصد «متوسط» و 24.8 درصد «ضعیف و خیلی ضعیف» ارزیابی نمودند.
گفتنی است، 92.7 درصد از شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین اظهار داشتند که در طول مسیر راهپیمایی اربعین در کشور عراق احساس امنیت داشتند.
زائران ارزیابی مثبتی از مهمان نوازی و پذیرایی مردم عراق داشتند. نتایج نشان داد، 84.8 درصد از شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین مهمان نوازی و پذیرایی مردم عراق از زائران را «خوب و خیلی خوب»، 11.2 درصد «متوسط» و 3.5 درصد «ضعیف و خیلی ضعیف» ارزیابی کردند.
ارزیابی شرکت کنندگان در پیاده روی، از عملکرد دولت ایران در ساماندهی زائران اربعین
نتایج نظرسنجی نشان می دهد عملکرد دولت در ساماندهی زائران اربعین قابل قبول بوده است و زائران ارزیابی مثبتی از خدمات ارائه شده توسط دولت دارند. تقریباً از هر 10 زائر، 7 زائر عملکرد دولت را «خوب و خیلی خوب» ارزیابی نموده است. از بین خدمات ارائه شده خدمات تبلیغاتی و فرهنگی رضایت کمتری نسبت به سایر خدمات دارد.
ارزیابی زائران اربعین 1398 از خدمات ارائه شده توسط دولت
عملکرد دولت ایران در ساماندهی زائران اربعین |
خوب و خیلی خوب |
متوسط |
ضعیف و خیلی ضعیف |
نمیدانم/ بیپاسخ |
سرعت عمل و ساماندهی مرزها هنگام خروج |
76.7 |
10.9 |
10.3 |
2.2 |
سرعت عمل و ساماندهی مرزها هنگام ورود |
77.2 |
11.2 |
9.4 |
2.1 |
کیفیت ایستگاه های صلواتی دولتی |
73.3 |
12.4 |
7.4 |
6.9 |
خدمات درمانی |
76.2 |
9.5 |
6.4 |
7.8 |
خدمات هلال احمر |
73.9 |
10.7 |
5.2 |
10.7 |
خدمات تبلیغاتی و فرهنگی |
62.1 |
10.6 |
8.3 |
18.9 |