سخنرانی رئیس ایسپا در همایش روابط عمومی الکترونیک
سخنرانی رئیس ایسپا در همایش روابط عمومی الکترونیک
1 خرداد ,1389

سخنرانی رئیس ایسپا در همایش روابط عمومی الکترونیک

رئیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) همچون سه سال گذشته در پنجمین همایش روابط عمومی الکترونیک به ارائه سخنرانی با موضوع جایگاه روابط عمومی الکترونیک در سازمان‌ها پرداخت.
به گزارش روابط عمومی ایسپا، بررسی مقایسه‌ایی روند توسعه بکارگیری ابزارهای الکترونیک در روابط عمومی‌های سازمان‌ها طی سالهای 87، 88 و 89 مهمترین محورسخنرانی علی  فروغی رئیس ایسپا بود.
وی در مقدمه گفت: امروزه استفاده از فضای مجازی برای تعریف و توسعه ارتباطات از جایگاه ویژه‌ای  در سازمانها و ارگانهای مختلف برخوردار است و توسعه این فضا آثار و عوایدی چون کاهش هزینه نیروی انسانی، امکان فعالیت از راه دور، امکان استفاده از جاذبه‌های صوتی – تصویری، امکان استفاده از روشهای چند رسانه‌ای (رنگ، گرافیک، صدا و ویدئو)، امکان دسترسی به جمعیتی بیش از نمونه مورد انتظار، سرعت بالا و ... را برای گیرندگان و فرستندگان پیام‌ها داشته و البته فضای مجازی مشکلاتی و معایبی نیز دارد که امکان چشم‌پوشی از آنها وجود دارد.
فروغی افزود: روابط عمومی ها نیز به عنوان رکن اصلی و پیشانی سازمانها چاره‌ای جز مجهز شدن به این تکنیک‌ها و فنون ارتباطی نداشته و در برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت باید بتواند به درستی ازآن استفاده نماید.
رئیس ایسپا در ادامه در تشریح طرح نظرسنجی اجرا شده گفت :این تحقیق که حاصل مصاحبه با حدود 300 نفر از مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمانهاست قصد دارد به سوالاتی چون، میزان استفاده از روابط عمومی الکترونیک در سازمان، میزان دسترسی به اینترنت، میزان استفاده از کاربردهای روابط عمومی الکترونیک، میزان همگامی روابط عمومی سازمانها با تحولات و نوآوری‌های جهانی و موانع استفاده از روابط عمومی الکترونیک پاسخ دهد.
او در ادامه گفت: تلاش می‌ کنم داده‌های به دست امده از این نظرسنجی را با داده‌های قبلی که در سال های 1388و 1387 گردآوری شده است مقایسه‌ نمایم تا روند تحولات در این حوزه و سمت و سوی آن شناسایی و ترسیم شود.
او در این زمینه با استناد به داده‌های گردآوری شده گفت: درسال 87 ، 2/87 درصد روابط عمومی‌ها اعلام کرده‌اند که از ابزارهای الکترونیک بهره می‌برند در حالیکه این رقم در سال 88 به 9/94 درصد و درسال 89 به 8/93 درصد رسیده است.
فروغی گفت براساس یافته‌های نظرسنجی سال 89 یعنی نظرسنجی ای که در روز برگزاری پنجمین همایش در تهران انجام شد، 3/90 درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند که به اینترنت دسترسی دارند در حالیکه این رقم در سال 88، معادل 1/83 بوده است. وی افزود براساس همین نظرسنجی 9/98 درصد پاسخگویان سازمان خود را دارای وب سایت اعلام کرده‌اند در حالیکه در سال 88 این رقم معادل 4/95 درصد گزارش شده است.
رئیس ایسپا در ادامه گفت استفاده از سرویس ایمیل در روابط عمومی‌ها 3/90 درصد گزارش شده است در حالیکه براساس نظرسنجی سال 88 این رقم معادل 1/83 درصد بوده است.
وی همچنین آمار مربوط به ارتباط با رسانه‌های الکترونیک، استفاده از انتشارات الکترونیک، استفاده آی تی در برگزاری مراسم‌ها و استفاده از ابزارهای الکترونیک در فعالیت‌های سمعی و بصری ارائه داد که همگی رشد سریع و گسترده بکارگیری ابزارهای الکترونیک را نشان می‌دهند.
براساس این گزارش 9/3 درصد از پاسخگویان که همگی از میان مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمان‌ها انتخاب شده اند، اعلام کرده‌اند که روابط عمومی الکترونیک درگسترش حوزه فعالیت‌های واحد روابط عمومی در سازمان ها مؤثر بوده است. این رقم با نظرسنجی سال 88 تفاوت نکرده است در حالیکه داده‌های نظرسنجی سال 87 عدد 8/3 درصد را نشان داده است.
لازم به ذکر است در بخش دیگری از این نظرسنجی، از پاسخگویان در خصوص کیفیت برگزاری پنجمین همایش روابط عمومی الکترونیک سؤالاتی پرسیده شد که در انتهای سخنرانی فروغی به آنها اشاره شد.
براین اساس 4/55 درصد پاسخگویان تنوع موضوعات ارائه شده در سخنرانی‌ها را بسیار خوب و خوب ارزیابی کرده‌اند، 78 درصد نیز سطح علمی سخنران‌ها را بسیار خوب و خوب عنوان کرده‌اند که این عدد به گفته رئیس ایسپا نشان از موفقیت بالای این همایش دارد.
به گفته فروغی 9/66 درصد پاسخگویان موضوع ارائه یافته‌های جدید در سخنرانی‌ها را نیز بسیار خوب و خوب عنوان کرده‌اند.
براساس این گزارش تأخیر آغاز مراسم و جابجایی برخی برنامه‌های پنجمین همایش روابط عمومی الکترونیک بعنوان مهمترین نقاط ضعف از سوی شرکت کنندگان اعلام شد از اینرو تقی‌پور دبیر همایش توضیحاتی در مراسم اختتامیه ارائه کرد.
 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir