رییس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان: ایسپا به مرکز خدمات‌رسانی برتر تبدیل شود
رییس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان:  ایسپا به مرکز خدمات‌رسانی برتر تبدیل شود
شنبه, 11 دی,1395

به گزارش روابط عمومی ایسپا به نقل از ایسنا منطقه اصفهان، محمود مراثی در سومین نشست منطقه‌ای شعب استانی ایسپا که در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: 200 پرسشگر در مرکز افکارسنجی واحد اصفهان مشغول به فعالیت و در سطح استان پراکنده هستند؛ مرکز افکارسنجی باید به یک مرکز خدمات رسانی متناسب با انتظارات این پرسشگران تبدیل شود. 

وی هدف این گردهمایی را رفع انتظارات واحدهای شعب استانی دانست و افزود: در سال گذشته هزینه‌‌های بالایی برای فعالیت‌های فرهنگی در واحد شده است و مرکز افکار سنجی باید بتواند با اقدامات فرهنگی به کاهش این هزینه‌ها کمک کند. 

مراثی تحقق انتظارات را غیر واقعی ندانست و تصریح کرد: انتظار می‌رود ایسپا دفتر مرکزی به لحاظ مادی به شعب استانی یاری رساند و لازم است اقداماتی در سطح ملی انجام شود تا گوشه‌ای از نیازهای کشور را نیز از طریق نظرسنجی برآورده کنیم. 

به ایجاد یک واحد بین المللی در ایسپا بیاندیشیم.

همچنین داریوش اسماعیلی- معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با اشاره به اینکه گردهمایی‌ منطقه‌ای ایسپا باید مستمر باشد و جلسات متعددی جهت هم افزایی و هماهنگی بین مجموعه‌های شعب استانی برگزار شود، اظهار کرد: ایسپا در سال 1380 شکل گرفت.

وی افزود: ایسپا نهاد ماندگاری است که تاکنون خدمات متنوعی انجام داده است و تمامی شعبات استانی ایسپا از پتانسیل بسیاری برخوردار هستند. 

اسماعیلی گفت: با توجه به ویژگی بی طرفی جهاد دانشگاهی، ایسپا بسیار سریع توانست اعتماد مسؤولان را به خود جلب کند و با این اعتماد پروژه‌های متعددی را در کشور انجام داد. حتی در آینده می‌توان به ایجاد یک واحد بین المللی در ایسپا فکر کرد. 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با بیان اینکه ایسپا پس از گذشت 15 سال به مرحله بلوغ رسیده است، گفت: ایسپا توانست در داخل کشور اعتماد مسؤولان را به خود جلب کند و اکنون نیاز است که جهش داشته باشد. 

 وی با اشاره به مشکلات شعب ایسپا اضافه کرد: ایسپا نقاط قوت و ضعف بسیاری دارد، اما مشکلات پیش روی شعب استانی کم نیست و علیرغم تمامی مشکلات، پرسشگران پذیرفته‌اند که در جهاد دانشگاهی فعالیت کنند. 

اسماعیلی با اشاره به اینکه 200 پرسشگر در مرکز افکارسنجی اصفهان وجود دارند، اظهار کرد: هزینه‌هایی که صرف آموزش پرسشگران می‌شود موجب شده که مرکز افکارسنجی اصفهان توان پشتیبانی‌های دیگر از پرسشگران خود را نداشته باشد.

وی به آموزش و ارتقاء نیروی انسانی توسط دفتر مرکزی اشاره و اضافه کرد: لازم است مدیران شعب بورسیه شوند تا فرصت جهت گذراندن دوره‌های تکمیلی برای آنها فراهم شو د که مطمئنا بازخورد این امر عاید سیستم می‌شود. 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با بیان اینکه متاسفانه بین شعب در استانها ارتباط ارگانیکی وجود ندارد، گفت: نقش ایسپا و جایگاه آن زمانی مطرح می شود که مسائل دانشجویان را مورد ارزیابی قرار دهد، البته این امر و اولویت‌های آن در شعب استانهای مختلف متفاوت است. مشکل اینجاست که تاکنون اولویت بندی منطقه‌ای نداشته‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه در صورت ایجاد یک الگو می‌توان اولویت‌بندی کرد، گفت: لازم است مسائل دانشجویان را طبقه و تقسیم بندی کنیم و تنها در این صورت است که حرکت‌های فرهنگیمان به مسیر معقولی راه می‌یابد. 

اسماعیلی ادامه داد: استانهای همجوار اصفهان به دلیل اینکه در چندین مسأله با هم مشترک هستند در این زمینه بیشتر می‌توانند با برگزاری سمینارهای منطقه‌ای راهگشا باشند که تبعات خوبی به همراه دارد. 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با اشاره به اینکه لازم است ایسپا در حوزه نشر و انتشار اطلاعات قدیمی نیز ورود یابد، گفت: نشر اطلاعات قدیمی ایسپا به آن اعتبار می دهد. 

 

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir