ارزیابی شما از عملکرد ایسپا در طول 12 سال چیست؟
افکارسنجی یک اولویت برای هر کشوری است و نظر مردم سرمایه ملی آن کشوری، و بالطبع در ایران هم نگاه به افکارسنجی و تأسیس ایسپا از همین منظر است؛ اما خطرناک ترین نگاه به این مسئله مهم پنهان کاری و اعلام نکردن نتایج نظرسنجی به مردم و رو راست نبودن با مردم است که شاید در نهایت اعتماد مردم از بین برود و دیگر نظرسنجی ما را نظرسازی بدانند و این همان آسیب جدی نظرسنجی است. و ایسپا در طول حیات خود سه دوره را پشت سر گذاشته است: دوران طلائی: که در اوایل تأسیس ایسپا بوده، دوره رکود و دوره افول ایسپا که الان ایسپا دوره افول خود را میگذراند که باید تمام تلاش خودمان را به کار بگیریم و مشکلات این سازمان را برطرف بکنیم.
چه عواملی را در ارتقاء کیفیت ایسپا موثر میدانید؟
برای ارتقاء کیفیت کار باید باور به پنهان کاری را از بین برد و کیفیت افکارسنجی را با توجه به تکنیکهای روز و در تعامل کارشناسان متعهد و پیوند با دانشگاهها بخصوص دانشکدههای علوم اجتماعی و صاحبنظران این حیطه افزایش دهیم و در نهایت شجاعت اعلام نتایج نظرسنجی را به مردم داشته باشیم هر چند که نتایج سفید نباشد چون نتیجه همین صراحت، اعتماد قوی به نظرسنجیهای ماست.