دکتر اعظم راودراد معاون پژوهشی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در گفتگو با روابط عمومی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) بیان کرد: باتوجه به خروجی ایسپا در این سال ها می توان گفت ایسپا مرکزی است که اجازه نمی دهد داده هایش خاک بخورند و همواره اطلاعات را با دیگران و به ویژه جامعه دانشگاهی و علمی کشور به اشتراک می گذارد تا افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهد.
وی در ادامه گفت: به اشتراک گذاشتن اطلاعات ایسپا با مردم، به مراتب مهمتر از به اشتراک گذاشتن آن با مسئولین است. چراکه وقتی اطلاعات در سطح اجتماع مطرح شده و بر افکار عمومی تاثیر بگذارد، به تدریج تاثیر آن بر فرهنگ هم دیده می شود و عضوی از بدنه اجتماع خواهد شد.
دکتر راودراد افزود: آگاهی از چنین اطلاعاتی افراد را با فرهنگ، جامعه و تغییرات آن بیشتر آشنا می کند، به این ترتیب مردم می توانند به عنوان عضوی فعال در عرصه تغییرات اجتماعی حضور پیدا کنند.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مراکز افکار سنجی می توانند مکمل رسانه ها باشند، اضافه کرد: ما همواره گفته ایم که کار رسانه ها اطلاع رسانی است. مرکز افکار سنجی می تواند مانند رسانه ها به مردم اطلاع رسانی کند تا با افزایش آگاهی مردم مشارکت اجتماعی آن ها افزایش یابد.
وی در رابطه با ضرورت وجود تحلیل در بیان اطلاعات و نتایج نظرسنجی ها عنوان کرد: اگرچه انتشار داده های خام از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اما نباید سبب غفلت از تحلیل شود. به همین دلیل بهتر است مجله ای نیز به تحلیل داده های ایسپا اختصاص پیدا کند.
دکتر راودراد در پایان تاکید کرد: یکی از راهبردهای پیشرفت ایسپا افزایش تعاملات آن با سایر سازمان های تحقیقاتی سطح کشور است. به این ترتیب ایسپا می تواند شبکه ای از داده ها را در سطح ملی ایجاد کند. شبکه ای شبیه به اینترنت که فقط محدود به ایسپا نباشد بلکه بتوان از طریق آن به داده های تمام سازمان های تحقیقاتی کشور دسترسی پیدا کرد.