دکتر پورعلی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی: اصول کلی اجرای طرح های نظرسنجی انتخاباتی
دکتر پورعلی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی: اصول کلی اجرای طرح های نظرسنجی انتخاباتی
7 بهمن ,1394

به گزارش روابط عمومی ایسپا، دکتر سعید پورعلی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی اصول کلی اجرای طرح های نظرسنجی انتخاباتی را در تاریخ 1394/10/22 ابلاغ کردند. در این ابلاغیه آمده است:
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی با رفراندوم فروردین ماه سال 1385؛ انتخابات در جمهوری اسلامی ایران نماد حاکمیت اراده و رأی مردم و عاملی برای مشارکت آحاد مردم در توسعه، پیشرفت، سازندگی و بالندگی کشور و از افتخارات آن است. بر این اساس، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، وابسته و برآمده از نهاد انقلابی، فرهنگی و علمی جهاد دانشگاهی، در راستای اهداف خویش تلاش دارد تا در آستانه برگزاری چهارمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، خط مشی عملی برای این موضوع مبتنی بر اصول زیر اتخاذ کند و موارد به شرح زیر به عنوان اصول کلی اجرای طرح های نظرسنجی انتخاباتی ابلاغ می شوند.
1- بی طرفی و پرهیز از سیاست زدگی: ایسپا در انتخابات پیش رو، همچون گذشته، رعایت دقیق بی طرفی و پرهیز از سیاست زدگی در انجام مأموریت های خویش را به عنوان یک اصل خدشه ناپذیر در نظر گیرد.
2- فعالیت حرفه ای و کارآمدی: ایسپا تلاش کند تا در راستای تجربه و پیشینه خویش و با استفاده از دانش تخصصی و تکنیک های جدید و روزآمد جهانی، اقدام به نظرسنجی های انتخاباتی بنماید تا نظام و مردم از آنها بهره مند شوند.
3- عمل مبتنی بر اخلاق حرفه ای: نظر به تاکید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر عمل مبتنی بر اخلاق برای افزایش شعور و شور انتخاباتی، این مرکز نیز تمام تلاش خویش را در راستای اخلاق حرفه ای مبتنی بر عدم افشای اطلاعات، ارائه اطلاعات بهنگام و ارائه خدمات تخصصی به همه گروه ها، جریان ها و احزاب سیاسی درون نظام بدون تبعیض و ملاحظات جناحی و در حدود قانونی به کار بندد.
4- فراهم آوردن زمینه انتخاب مبتنی بر آگاهی: ایسپا به عنوان معتبرترین مرکز افکارسنجی کشور تلاش کند تا با معرفی شاخص های انتخابات اصلح از نگاه مردم، امکان شکل گیری مجالس کارآمد و فضای عقلانی فراهم آید.
5- مقابله با فضای تشویش و شایعه پراکنی: ایسپا منطبق و مطابق با اهداف اصلی خویش تلاش کند تا با اجرای نظرسنجی های علمی، از بروز بداخلاقی های اجتماعی که در هنگام انتخابات متأسفانه از پیش نمود پیدا می کنند، پیشگیری نماید.
6- فعالیت جهادی و گروهی: ایسپا با برخورداری از شعب در گستره ملی تلاش کند با فعالیت گروهی و جهادی؛ سرعت، کیفیت و دقت را بیش از پیش سرلوحه فعالیت های خویش قرار دهد. همچنین ضروری است واحدهای استانی ضمن اطلاع رسانی در مورد اجرای طرح های نظرسنجی انتخاباتی خویش، از مشاوره و پشتیبانی علمی مرکز منتفع شوند.
شایان تأکید است که تمامی طرح های نظرسنجی انتخاباتی که در چارچوب قرارداهای کارفرمایی منعقد و اجرا می شوند، نباید در هنگام انتشار از عنوان مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) استفاده کنند. همچنین تنها مرجع انتشار نتایج نظرسنجی انتخاباتی خویش فرمایی، مرکز ایسپا است.
به استناد بخشنامه شماره 6187/90/ص مورخ 90/5/2 رئیس جهاد دانشگاهی، هرگونه فعالیت موازی واحدها با مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران به ویژه در ایام انتخابات آتی در مجلش شورای اسلامی و خبرگان رهبری، ممنوع است. بنابراین به منظور احتراز از فعالیت های موازی با وظایف مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) و برای پرهیز از تداخل کاری و اتلاف منابع و انرژی، اجرای طرح های نظرسنجی در واحدهای تابع (به استثنای شعب افکارسنجی در استان ها)، مجدداً و موکداً ممنوع اعلام می شود.


درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir