تمایل مردم ایران به تزریق دوز سوم واکسن کرونا
 تمایل مردم ایران به تزریق دوز سوم واکسن کرونا
یکشنبه, 12 دی,1400

به گزارش روابط عمومی ایسپا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران به منظور پایش افکار عمومی در ارتباط با تمایل مردم به تزریق دوز سوم واکسن کرونا، یک نظرسنجی در مقیاس ملی و با شیوه مصاحبه تلفنی در روزهای 6 تا 9 دی ماه 1400 انجام داده است. جامعه آماری این نظرسنجی کلیه شهروندان 18 سال به بالای ساکن در مناطق شهری و روستایی کل کشور و تعداد نمونه آن 1584 نفر بوده است. 

 

۵۰.۲ درصد پاسخگویان این نظرسنجی مرد و ۴۹.۸ درصد زن هستند. ۲۵.۹ درصد پاسخگویان در رده سنی ۱۸ تا ۲۹ سال، ۴۷.۶ درصد در رده سنی ۳۰ تا ۴۹ سال و ۲۶.۴ درصد در رده سنی ۵۰ سال و بالاتر قرار دارند. ۶۰.۰ درصد گروه نمونه فاقد تحصیلات دانشگاهی و ۳۹.۲ درصد دارای تحصیلات دانشگاهی هستند. ۰.۸ درصد گروه نمونه به این سوال پاسخی ندادند. ۲۴.۰ درصد مجرد، ۶۹.۸ درصد متأهل و ۶.۲ درصد بدون همسر بر اثر طلاق یا فوت همسر هستند. ۷۴.۰ درصد پاسخگویان در نقاط شهری و ۲۶.۰ درصد در روستاها سکونت دارند.

 

۶.۹ درصد از افراد نمونه اعلام کردند فقط دوز اول را تزریق کرده اند، ۶۹.۱ درصد دو دوز تزریق کرده‌ اند، ۱۵.۱ درصد دوز سوم را تزریق کرده ‌اند و ۸.۶ درصد نیز اعلام کردند تمایلی به تزریق واکسن ندارند. ۰.۳ درصد نیز به این سوال پاسخ مشخصی نداده‌ اند. در مجموع ۹۱.۱ درصد پاسخگویان حداقل یک دوز واکسن را تزریق کرده‌اند. 

 از کسانی که دو دوز واکسن تزریق کرده اما هنوز دوز سوم را نزده‌ اند سوال شده است که «آیا قصد دارید دوز سوم را بزنید؟» ۸۸.۶ درصد از کل کسانی که تاکنون دو دوز را ترزیق کردند و هنوز دوز سوم را نزده‌اند اعلام کرده‌اند دوز سوم را خواهند زد، ۶.۴ درصد گفته  اند دوز سوم را نخواهند زد و ۵ درصد نیز به این سوال پاسخ مشخصی را نداده اند. 

 میزان تمایل به تزریق دوز سوم واکسن بین زنان و مردان، بین گروه‌های مختلف سنی (جوان، میانسال و مسن) و گروه‌های مختلف تحصیلی تفاوت معناداری ندارد.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir