سازمان بین المللی کار (ILO) اعلام کرد انتظار می رود شیوع ویروس کرونا 305 میلیون شغل را در سه ماهه دوم سال 2020 از بین ببرد
 سازمان بین المللی کار (ILO) اعلام کرد انتظار می رود شیوع ویروس کرونا 305 میلیون شغل را در سه ماهه دوم سال 2020 از بین ببرد
پنجشنبه, 11 اردیبهشت,1399

به مناسبت یکم می، روز جهانی کارگر (International Workers' Day)

سازمان بین المللی کار (ILO) در گزارشی که 29 آوریل 2020 منتشر کرد (10 اردیبهشت 1399) هشدار داد، تداوم کاهش شدید ساعات کاری در سطح جهان به دلیل شیوع ویروس COVID-19 بدان معناست، 1.6 میلیارد کارگر در سراسر جهان (تقریباً نیمی از نیروی کار جهانی) در معرض نابودی معیشت خویش هستند. این سازمان اعلام کرد، در سه ماهه فعلی (دوم) سال 2020 وضعیت اشتغال و کاهش ساعات کاری به طور قابل توجهی بدتر از پیش¬ بینی ها خواهد بود.

در مقایسه با پیش از بحران کرونا، سازمان بین المللی کار پیش بینی کرد، انتظار است 305 میلیون شغل (با فرض 48 ساعت کار در هفته) به دلیل طولانی شدن و گسترش محدودیت ها و قرنطینه در سه ماهه دوم سال 2020 از بین برود.  

در نتیجه بحران اقتصادی ایجاد شده توسط بیماری #کرونا، تقریبا 1.6 میلیارد کارگر اقتصاد غیررسمی (آسیب پذیرترین نماینده بازار کار)، از کل دو میلیارد در سراسر جهان و 3.3 میلیارد نیروی کار جهانی، آسیب های گسترده ای را متحمل شده اند. 

پیش بینی می شود، بحران منجر به افت 60 درصدی درآمد کارگران غیررسمی در سطح جهان شود. این به معنای افت 81٪ درآمد کارگران بخش غیررسمی در آفریقا و آمریكا ، 21.6٪ در آسیا و اقیانوس آرام و 70٪ در اروپا و آسیای میانه است.

در سراسر جهان ، بیش از 436 میلیون کسب و کار با ریسک در نتیجه شیوع ویروس کرونا مواجه هستند. سازمان بین المللی کار خواستار اقدامات فوری، هدفمند و انعطاف پذیر برای حمایت از کارگران و مشاغل، به ویژه کسب و کارهای کوچک تر و کسانی که در بخش غیررسمی مشغول هستند، شد.

ترجمه: ابراهیم شیرعلی

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir