نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات بازار و افکار عمومی ایپسوس: اکثریت معتقدند، بعید است پس از کنترل شیوع ویروس کرونا، اقتصاد به سرعت بهبود یابد
نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات بازار و افکار عمومی ایپسوس: اکثریت معتقدند، بعید است پس از کنترل شیوع ویروس کرونا، اقتصاد به سرعت بهبود یابد
چهار شنبه, 10 اردیبهشت,1399

خبرها حاکی از آن است که شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی تأثیر منفی گذاشته است. رشد سه ماهه در دومین اقتصاد بزرگ جهان یعنی کشور چین به طور چشمگیری کاهش یافته است. برای اولین بار در 28 سال گذشته، امریکا با افزایش بیکاری مواجه شده است و تقاضای نفت در 30 سال گذشته به پایین تر سطح خود رسیده است. 

آخرین نتایج نظرسنجی جهانی مرکز تحقیقات بازار و افکار عمومی ایپسوس نشان می دهد، مردم شک و تردیدهای جدی دارند که به محض کنترل این شیوع، شاهد بهبودی سریع در اقتصاد باشیم.

اکثریت مردم در 10 کشور از 15 کشور که در آن ها نظرسنجی توسط ایپسوس اجرا شده است، مخالفند که اقتصاد پس از کنترل شیوع ویروس کرونا به سرعت بهبود می یابد و معتقدند که ویروس کرونا تأثیر ماندگاری بر اقتصاد دارد. 

مردم اسپانیا (76٪)، فرانسه (72٪)، ایتالیا (68٪)، انگلستان (67٪)، روسیه و ژاپن (64٪) و کانادا (62٪) مخالف بهبود سریع اقتصادی پس از کنترل شیوع ویروس کرونا هستند. در مقابل افراد در ویتنام (80٪)، چین (68٪) و هند (63٪) معتقدند به احتمال زیاد بهبود سریع اقتصادی پس از کنترل بیماری کرونا اتفاق خواهد افتاد.

تقریباً نیمی از پاسخگویان (49%) در بزرگترین اقتصاد جهان یعنی ایالات متحده امریکا، با بهبودی سریع اقتصاد مخالف هستند، در حالی که 43 درصد فکر می کنند این بهبودی بعد از کرونا سریعاً اتفاق خواهد افتاد.

بیشتر افراد در هند (56٪)، برزیل و آلمان (54٪) معتقدند محدودیت های سفر و قرنطینه باعث نمی شود که انتشار COVID-19 متوقف شود. در مقابل اکثریت در چین (63٪)، استرالیا (59٪)، ایتالیا و کانادا (58٪)، اسپانیا (57٪)، انگلیس و ویتنام (54٪) و فرانسه (51٪) معتقدند محدودیت ها در کنترل شیوع ویروس کرونا اثربخش است. 

مرکز تحقیقات بازار و افکار عمومی ایپسوس (Ipsos) نظرسنجی مذکور را در تاریخ 9 تا 12 آوریل 2020 (21 تا 24 فروردین 1399) با حجم نمونه 28000 در کشورهای منتخب اجرا کرده است.

ترجمه:  ابراهیم شیرعلی

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir