آمریکایی ها بدبینی کمتری نسبت به اوضاع کویید 19 دارند
آمریکایی ها بدبینی کمتری نسبت به اوضاع کویید 19 دارند
یکشنبه, 07 اردیبهشت,1399

 

آمریکایی ها بدبینی کمتری نسبت به اوضاع کویید 19 دارند 

به قلم جفری ام جونز

ترجمه محمد عاملی

 

* کسانی¬که تصور می کنند اوضاع رو به وخیم¬تر شدن است از 62 درصد به 48 درصد کاهش یافته است.

* کاهش بدبینی در همه زیرگروه¬های حزبی و منطقه ای دیده می¬شود.

* افراد کمی هستند که فکر می کنند این بحران  تا چند ماه¬ آینده به طول خواهد انجامید.

به نقل از واشنگتن دی سی- آمریکایی ها نسبت به سیر وضعیت کرونا در ایالات متحده اغلب بدبین بودند تا خوش¬بین؛ اما ارزیابی¬های آنان طی هفته گذشته به طور قابل ملاحظه ای بهبود یافته است. 62 درصد آمریکایی ها در مصاحبه با موسسه نظرسنجی گالوپ که در حد فاصل ششم تا نهم آوریل انجام شده است بر این باور بودند اوضاع بدتر می¬شود. در حالیکه فقط  25درصد اعتقاد داشتند اوضاع بهبود خواهد یافت. تا آخر هفته، درصد کسانی که شرایط را رو به وخامت بیشتر می¬دیدند به 48 درصد کاهش یافت. این در حالی بود که درصد افرادی که اذعان داشتند شرایط رو به بهبودی است به 34 درصد ارتقاء یافت. بخشی از نتایج این هفته حاکی از آن است که شکاف و اختلاف در بهتر شدن رتبه بندی¬ها رو به کاهش است. این تغییر در حالی اتفاق می¬افتد که موارد جدید مبتلایان به کووید 19 و مرگ و میر در نقاط پرخطر مانند نیویورک و دیترویت از نقطه اوج گذشته و رو به کاهش است. آخرین پیش بینی های مربوط به مرگ و میر در ایالات متحده از ویروس نسبت به تخمین های اولیه که حداقل صدهزار مورد در پیش¬بینی شده بود  به 60 هزار مورد کاهش یافته است.

 

تعداد کمتری از مردم انتظار دارند که این اختلالات تا چند ماه به طول انجامد

با توجه به افزایش درصد آمار خوش بینان که توقع دارند این شرایط بر خلاف تصور قبلی شان به جای چند ماه تنها چند هفته طول بکشد؛ انتظارات آمریکایی¬های نیز در مورد مدت زمان ادامه اختلال در ایالات متحده دستخوش دگرگونی شده است. در نظرسنجی صورت گرفته طی دهم تا دوازدهم آوریل 48 درصد انتظار داشتند که این بحران تا چند ماه دیگر ادامه یابد؛ که این آمار بسیار کمتر از اوج 59 درصدی در مصاحبه 30 مارچ تا دوم آوریل است. با تغییر نظر افراد بدبین نسبت به وضعیت کرونا، موج بدبینی و نگرانی رو به کاهش رفت و آمار خوش بینان نسبت به این مساله از 19درصد به 26 درصد افزایش یافت. در حال حاضر 27 درصد معتقدند که این وضعیت مانند کلافی سردرگم و بیش از چند ماه ادامه خواهد یافت.

 

تمام گروه های حزبی وضعیت را در حال بهبود می بینند

نگرش ها در مورد وضعیت ویروس کرونا بنا به تشخیص و شناسایی احزاب سیاسی متفاوت بوده است. کسانی که در نظرسنجی ها خود را دمکرات معرفی می کنند، بسیار نگران تر از مستقل ها  به ویژه جمهوری خواهان هستند و اوضاع را رو به وخامت می¬بینند با این حال در روزهای اخیر تمام گروه¬های احزاب که تصور می کردند اوضاع رو به بدتر شدن است حداقل کاهش دو رقمی درصد را نشان می دهند. اکثریت دمکرات ها هنوز معتقدند که اوضاع بدتر می شود، اما اکنون اکثریت جمهوری خواهان می گویند که این کشور در حال بهبود است. با توجه به کاهش 11 درصدی نگرانی در منطقه غرب و 20 درصدی نواحی مرکزی آمریکا احتمال کمتری می رود که ساکنان مناطق حساس کشور مدعی شوند وضع بدتر خواهد شد. برداشت افراد عادی در تمامی مناطق از بهتر یا بدتر شدن وضعیت کرونا ویروس اکنون به نظرات احزاب و رجال سیاسی شباهت دارد. مطابق با خوش بینی جمهوری خواهان اکثریت 52 درصدی فکر می کنند که اختلال در زندگی روزانه تا چند هفته دیگر  ادامه خواهد داشت. فقط 9 درصد دمکرات ها با این نظر موافق هستند ولی باقی شان انتظار دارند این وضعیت  تا چند ماه دیگر ادامه یابد. نظرات جمهوری¬خواهان  درباره طول این اختلال به طور چشمگیری تغییر کرده است. اخیرا در تاریخ سوم تا پنج آوریل 55 درصد انتظار داشتند که بحران به وجود آمده تا چند هفته آینده ادامه یابد. پیش¬بینی مستقلان و دمکرات¬ها نیز با گذشت زمان کمی دستخوش تغییر شده است.

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir