میزان رضایت مردم جهان از کیفیت آب، کیفیت هوا و تلاش های کشورشان در جهت حفاظت از محیط زیست
 میزان رضایت مردم جهان از کیفیت آب، کیفیت هوا و تلاش های کشورشان در جهت حفاظت از محیط زیست
پنجشنبه, 04 اردیبهشت,1399

موسسه نظرسنجی گالوپ به مناسبت پنجاهمین سالگرد روز جهانی زمین (22 آوریل) نتایج نظرسنجی در حوزه میزان رضایت افراد از کیفیت آب، کیفیت هوا و تلاش های کشورشان در جهت حفاظت از محیط زیست را  منتشر کرد.

رضایت از تلاش دولت برای حفظ محیط زیست

63 درصد افراد در سراسر جهان در سال 2019 اظهار داشتند که از تلاش های کشورشان برای حفظ محیط زیست رضایت دارند. پایین ترین میزان رضایت با 10٪ در لبنان و بالاترین میزان رضایت با 93٪ در امارات متحده عربی بدست آمده است. میزان رضایت مردم در ایران از تلاش های دولت برای حفاظت محیط زیست 46 درصد است.

رضایت از کیفیت آب

نتایج نظرسنجی نشان می دهد، 73 درصد افراد در سراسر جهان در سال 2019 اظهار داشتند که از کیفیت آب شهر و ناحیه ای که در آن زندگی می کنند رضایت دارند. پایین ترین میزان رضایت از کیفیت آب با 32٪ در گابن و بیشترین میزان رضایت با 98٪ در سنگاپور ثبت شده است. میزان رضایت افراد از کیفیت آب در ایران 64 درصد است. 

 

رضایت از کیفیت هوا

یافته های نظرسنجی نشان می دهد، 78 درصد مردم در سراسر جهان در سال 2019 بیان کردند، از کیفیت هوا در شهر و ناحیه ای که در آن زندگی می کنند راضی هستند. پایین ترین میزان رضایت با 31٪ به هنگ کنگ و بالاترین میزان رضایت با 94٪ به نیوزلند تعلق دارد. طبق نتایج نظرسنجی میزان رضایت افراد از کیفیت هوا در ایران 67 درصد است.

نظرسنجی به صورت مصاحبه حضوری و مصاحبه تلفنی در 145 کشور جهان با جامعه آماری افراد بالای 15 سال در سال 2019 توسط موسسه نظرسنجی گالوپ اجرا شده است. گفتنی است حجم نمونه انتخابی در هر کشور تقریباً برابر با 1000 می باشد. 

ترجمه: ابراهیم شیرعلی

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir