معاون فرهنگی جهاددانشگاهی: افکار عمومی ایرانی، اروپا را حامی و تأمین کننده منافع ایران در مقابل امریکا نمی داند
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی: افکار عمومی ایرانی، اروپا را حامی و تأمین کننده منافع ایران در مقابل امریکا نمی داند
چهار شنبه, 26 تیر,1398

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی: افکار عمومی ایرانی، اروپا را حامی و تأمین کننده منافع ایران در مقابل امریکا نمی داند.

 به گزارش روابط عمومی ایسپا، دکتر عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با توجه تحولات سیاسی و نظامی اخیر در منطقه و نیز تشدید تحریم ­ها توسط ایالات متحده امریکا علیه ایران اظهار کرد: «طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته صحبت ­ها و گمانه­ زنی­ ها پیرامون جنگ احتمالی میان ایران و امریکا شدت گرفته است. مقامات  دولت امریکا ازجمله، جان بولتون و مایک پمپئو با هدف تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی در داخل و خارج کشور، از قدرت رسانه‌ها برای ایجاد رعب و وحشت در کشور و منطقه و به نفع خود بهره ­برداری کرده اند.»

علیزاده در ادامه اشاره کرد؛ بر اساس آخرین نظرسنجی اجرا شده توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در تاریخ 17 و 18 تیرماه 1398، با جامعه آماری شهروندان بالای 18 سال سراسر کشور (شهر و روستا)، علی­رغم تمام هجمه ­های رسانه ­ای، 56.8 درصد از شهروندان نگران وقوع جنگ بین ایران با سایر کشورها نیستند. 11.9 درصد تا حدودی این نگرانی دارند و 28.3 درصد نیز اعلام کردند، به میزان «زیاد و خیلی زیاد» نگران وقوع جنگ هستند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی افزود: نتایج نظرسنجی ایسپا نشان می ­دهد افکار عمومی جامعه ایرانی، پس از تشدید تحریم ­ها و نیز اعمال تحریم­ های جدید پس از نقض برجام توسط دولت امریکا، اروپا را حامی و تأمین کننده منافع ایران نمی­ دانند. طبق نتایج نظرسنجی ایسپا، 60.1 درصد مردم معتقدند؛ اروپایی ها به مقدار «کم و خیلی کم» حامی منافع ایران در مقابل امریکا هستند. 7.8 درصد اظهار کرده اند «تا حدودی» اروپایی ها حامی منافع ایران هستند و فقط 7 درصد گفته اند اروپایی ها به میزان «زیاد و خیلی زیاد» حامی منابع ایران در مقابل تحریم های آمریکا هستند. شایان ذکر است 25.6 درصد از پاسخگویان از این موضوع اظهار بی اطلاعی کردند و به سوال پاسخ ندادند.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir