۸۶ درصد مردم به تصمیم مدیر شبکه ۳ اعتراض کردند
۸۶ درصد مردم به تصمیم مدیر شبکه ۳ اعتراض کردند
شنبه, 28 اردیبهشت,1398

۸۶ درصد مردم به تصمیم مدیر شبکه ۳ اعتراض کردند

نظرسنجی ایسپا درباره برنامه ۹۰

دنیای اقتصاد: اعتراض به حذف برنامه ۹۰ از کنداکتور شبکه ۳ همچنان ادامه دارد.علی فروغی که یک سال و سه هفته است مدیر شبکه ۳ شده، در این مدت دست به کارهای تنش‌زا و حاشیه‌ساز بسیاری زده است.

اتفاق‌هایی که در سه، چهار ماه اخیر برای کنداکتور شبکه ۳ افتاده، بحرانی‌ترین روزهای این شبکه بوده است.  تلاش این مدیر ۳۰ ساله برای حذف برنامه ۲۰ ساله ۹۰ یکی از جنجالی‌ترین رخدادهای این مدت بوده است؛ همچنین دستکاری آرای مردمی در انتخاب بهترین برنامه‌های سال شبکه۳، حذف برنامه «ماه ماه» با اجرای بنیامین به شکل ناگهانی برنامه‌های مبتنی بر بخت‌آزمایی با شبهه قمار بودن و راه‌انداختن برنامه‌های تقلیدی و پرخرج همچون «عصر جدید» که با انتقادهای بسیار گسترده همراه بود از جمله بحران‌های دوران کاری فروغی است.  اما همچنان حذف برنامه ۹۰ مهم‌ترین بحران این شبکه است.  برخی چنین می‌پندارند که تلاشی وجود داشته است تا با دستکاری آرای مردمی، نشان بدهد محبوبیت برنامه ۹۰ کاهش پیدا کرده. اما با رو شدن دست متخلفان و ورود وزیر ارتباطات، معلوم شد که آمارهای مردمی هم نشان از تداوم محبوبیت برنامه ۹۰ دارند. از سوی دیگر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) هم به تازگی یک نظرسنجی درباره برنامه ۹۰ برگزار کرد تا میزان محبوبیت این برنامه را بسنجد. طبیعی است که نظرسنجی ایسپا در مقابل پیامک‌شماری تلویزیون اعتبار و استناد علمی بالایی دارد.

جزئیات نظرسنجی ایسپا

در کنار اعتراض‌ها و انتقادها به حذف برنامه عادل از شبکه ۳، مرکز افکارسنجی دانشجویان «ایسپا» در یک نظرسنجی ملی، دیدگاه مردم را درباره برنامه ۹۰ جویا شده است. بر اساس این نظرسنجی ۵۱ درصد افراد بالای ۱۸ سال کشور در چند سال گذشته برنامه ۹۰ را تماشا کرده‌اند. طبق آخرین نظرسنجی ایسپا که در روزهای ۱۹ و ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ انجام شده، ۵. ۱۹ درصد مردم اعلام کرده‌اند که به میزان زیاد در چند سال گذشته برنامه ۹۰ را دنبال می‌کردند. ۱. ۳۱ درصد نیز اعلام کرده‌‌اند تا حدودی این برنامه را دنبال می‌کردند. در مجموع می‌توان گفت ۶. ۵۰ درصد مردم ایران اعلام کرده‌اند که در چند سال گذشته برنامه ۹۰ را دنبال کرده‌اند. بر اساس نتایج این نظرسنجی از بین مخاطبان برنامه ۹۰ در چند سال گذشته ۳. ۸۶ درصد با تغییر مجری برنامه ۹۰ و جایگزین کردن یک فرد دیگر به جای عادل فردوسی‌پور اظهار مخالفت کرده و تنها ۳.۶درصد با این امر موافقند. ۴. ۷ درصد نیز در این خصوص گزینه نمی‌دانم را انتخاب کرده‌اند.

ادامه اعتراض‌ها به حذف ۹۰

ماجرای اعتراض به حذف برنامه ۹۰ از شبکه ۳ تنها محدود به قشر نوجوان و جوان و فوتبال‌دوست کشور نیست. گاهی برخی از مقامات سیاسی، چهره‌های فرهنگی و... نیز در این باره اظهار نظر کردند که تنها بیان کردن نام آنان نیز فرصت بسیاری میطلبد. اما به‌رغم همه اعتراض‌ها، برنامه ۹۰ که محبوب‌ترین برنامه تلویزیونی است، نیست و نابود شد.   به تازگی حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مطهری برادر علی مطهری نماینده مجلس و فرزند شهید مطهری نیز که استاد دانشگاه است،‌ تنور اعتراض چهره‌ها به حذف برنامه را دوباره گرم کرده و در اظهار نظری گفته است: تعطیل کردن یک برنامه محبوب جوانان پس از دستکاری ناموفق آرا آن هم بدون هیچ‌گونه اقناعی... نمونه‌ای از لجبازی با مردم و تلاش برای به لجاجت کشیدن آنان است.

منتشر شده در روزنامه دنیای اقتصاد، شماره روزنامه: 4609، تاریخ 1398/02/26

*این مطلب از روزنامه دنیای اقتصاد منعکس شده و لزوما بیانگر نظرات مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) نمی باشد.*

*ایسپا صرفا مسئولیت یادداشت هایی که در این پایگاه اطلاع رسانی منتشر می شود، برعهده دارد.*

 

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir