31.3 درصد مردم از طریق هلال احمر به سیل زدگان کمک کرده ­اند
31.3 درصد مردم از طریق هلال احمر به سیل زدگان کمک کرده ­اند
یکشنبه, 22 اردیبهشت,1398

31.3 درصد مردم از طریق هلال احمر به سیل زدگان کمک کرده ­اند

بر اساس نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) که در روزهای 19 و 20 فروردین 98 به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور(اعم از شهر و روستا) انجام شده است 42.6 درصد اعلام کرده­ اند در چند روز گذشته به سیل زدگان کمک کرده ­اند و مابقی(57.4 درصد) در این زمینه کمکی نکرده ­اند. از بین کسانی که به سیل­ زدگان کمک کرده ­اند 31.3 درصد از طریق هلال احمر به سیل زدگان کمک کرده ­اند. 14.3 درصد نیز از طریق مساجد و حسینیه ها اقدام کردند. 8.1 درصد مردم نیز اعلام کردند از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک کردند. 12.7 درصد از مردم به صورت مستقیم به مناطق سیل زده کمک کرده اند.

علی رغم برخی بحث های رسانه ای تنها 3.1 درصد از مردم از طریق چهره های مشهور مانند ورزشکاران، هنرمندان، اساتید دانشگاه و ... به هم وطنان سیل زده کمک کرده اند. باقی پاسخگویان نیز از طریق سایر سازمان ها و یا نهادهای خیریه اقدام به کمک نمودند.

از بین کسانی که تاکنون به سیل زدگان کمک نکرده­ اند 58.6 درصد نامناسب بودن وضعیت مالی خود را دلیل عدم کمک به سیل زدگان ذکر کرده ­اند. 17.4 درصد گفته اند در روزهای آینده کمک خواهند کرد و 18.9 درصد نیز اعلام کرده­اند مطمئن نیستند کمک ­ها به مردم سیل زده برسد. 5.1 درصد نیز به سایر موارد اشاره کرده ­اند.

 

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir