تقریباً از هر 3 ایرانی 1 نفر در ایام عید نوروز به مسافرت خارج از شهرستان محل سکونت خود رفته ­اند.
تقریباً از هر 3 ایرانی 1 نفر در ایام عید نوروز به مسافرت خارج از شهرستان محل سکونت خود رفته ­اند.
یکشنبه, 22 اردیبهشت,1398

تقریباً از هر 3 ایرانی 1 نفر در ایام عید نوروز به مسافرت خارج از شهرستان محل سکونت خود رفته ­اند.

بر اساس نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) که در روزهای 19 و 20 فروردین 98 به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور(اعم از شهر و روستا) انجام شده است 32.5 درصد مردم اعلام کرده ­اند که در ایام عید نوروز به مسافرت بیرون از شهرستان محل سکونت خود رفته اند و 67.5 درصد اعلام کرده اند به مسافرت نرفته اند.

 نتایج نظرسنجی سال گذشته ایسپا نشان می ­داد که در نوروز 97 حدود 41 درصد مردم در ایام نوروز 97 به مسافرت رفته اند به عبارت دیگر میزان مسافرت نسبت به سال گذشته بیش از 8 درصد کاهش داشته است.

از بین کسانی که در ایام تعطیلات نوروز 98 به مسافرت نرفته­ اند 18.7 درصد اعلام کرده ­اند به دلیل مشغله کاری به مسافرت نرفته ­اند. 38 درصد مسائل و مشکلات مالی را دلیل عدم مسافرت ذکر کرده ­اند. 20 درصد نامساعد بودن وضعیت آب و هوایی کشور در ایام عید را دلیل مسافرت نرفتن ذکر کرده ­اند. 11.8 درصد اعلام کرده اند به طور کلی ترجیح می ­دهند تعطیلات را در محل سکونت خود بگذرانند. 6.3 درصد نیز مساعد نبودن حال جسمانی و روانی را دلیل عدم مسافرت در ایام عید ذکر کرده ­اند. 5.2 درصد نیز به سایر موارد اشاره کرده ­اند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی ملی، 84.1 درصد از کسانی که در ایام تعطیلات عید به مسافرت رفته ­اند با وسیله نقلیه شخصی سفر کرده ­اند.

50.2 درصد از کسانی که در ایام تعطیلات عید به مسافرت رفته ­اند با هدف تفریح و سیاحت در داخل کشور بوده است. 36.1 درصد سفر برای دیدن اقوام و خویشان بوده است. 9.4 درصد زیارتی داخل کشور، 2.4 درصد تفریحی و سیاحتی خارج از کشور و 0.5 درصد زیارتی خارج از کشور بوده است. 1.4 درصد نیز به سایر موارد اشاره کرده ­اند.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir