دلایل بروز سوانح جاده ای از نگاه مردم
دلایل بروز سوانح جاده ای از نگاه مردم
یکشنبه, 22 اردیبهشت,1398

دلایل بروز سوانح جاده ای از نگاه مردم

به گزارش روابط عمومی ایسپا، طرح نظرسنجی با موضوع «بررسی مسائل روز کشور از منظر افکار عمومی مردم ایران» با پرسشگری از 1281نفر از افراد بالای 18 سال به بالای کشور در روزهای 13 و 14 اسفندماه 1397 به شیوه تلفنی انجام شد.

در بخشی از طرح مذکور از مردم در خصوص عوامل اصلی بروز سوانح جاده­ای سؤال شد که نتایج نظرسنجی نشان می ­دهد 47.7 درصد مردم ایران عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط مردم را عامل اصلی بروز حوادث جاده­ ای می­ دانند. 24.8 درصد استاندارد نبودن جاده ­ها، 17.5 درصد استاندارد نبودن خودروها، 4.7 درصد ضعف در آموزش قوانین به مردم، 2.7 درصد عدم نظارت کافی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی را عامل اصلی بروز حوادث جاده­ای می­ دانند. نکته جالب در این خصوص این است که کمتر از یک درصد مردم به سفت و سخت نبودن جریمه­ های رانندگی (عدم بازدارندگی جریمه­ ها) اشاره کرده ­اند.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir