وضعیت آسیب های اجتماعی طی پنج سال؛ صعود و نزول همراه هم
وضعیت آسیب های اجتماعی طی پنج سال؛ صعود و نزول همراه هم
چهار شنبه, 10 بهمن,1397

وضعیت آسیب های اجتماعی طی پنج سال؛ صعود و نزول همراه هم

به گزارش روابط عمومی ایسپا، نتایج طرح «بررسی و شناسایی وضعیت آسیب های اجتماعی در استان آذربایجان شرقی و ارائه راهکارهای رفع آنها» منتشر گردید. این طرح پژوهشی به سفارش دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی و توسط مركز افكارسنجي دانشجویان ایران وابسته به معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی آذربايجان شرقي در سال 1396-1397 انجام گردیده است. هدف اصلی از انجام این پژوهش، شناخت وضعیت آسیب های اجتماعی در استان آذربایجان شرقی و ارائه راهکارهای لازم در این زمینه بوده است. این پژوهش با استفاده از داده های ثبت شده در آمارنامه های استان انجام گردیده و با کمک روش تطبیقی، اطلاعات به دست آمده در شهرستان های استان مورد مقایسه قرار گرفته و روند آن محاسبه گردیده است. نتایج این بررسی نشان داد که، روند طلاق، سرقت، تصادف درون شهری، اقدام به خودکشی، نزاع دسته جمعی، قاچاقچی، توزیع کننده مواد مخدر و معتاد دستگیر شده، مواد مخدر کشف شده، در استان آذربایجان شرقی را  طی سال 1390-1395 سیر صعودی دارد؛ ولی روند تصادف برون شهری، قتل عمد،تکدی گری، دختران فراری و کودکان خیابانی و کار، وضعیت نزولی دارد.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir