نظرسنجی اربعینی ایسپا؛ رضایت زائران از فرایند دریافت ویزا
نظرسنجی اربعینی ایسپا؛ رضایت زائران از فرایند دریافت ویزا
شنبه, 26 آبان,1397

نظرسنجی اربعینی ایسپا؛ رضایت زائران از فرایند دریافت ویزا

به گزارش روابط عمومی ایسپا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران چهار سال پیاپی اقدام به اجرای نظرسنجی از زائران و شرکتکنندگان در پیاده روی اربعین حسینی نموده است. این نظرسنجی از افرادی صورت گرفته است که برای ورود به کشور مرزهای زمینی شامل شلمچه، چزابه و مهران را انتخاب کردهاند. نظرسنجی اربعینی ایسپا با حجم نمونه 1491 نفر بین روزهای 6 تا 11 آبان ماه سال 1397 عملیاتی شده است.

98.6 درصد از پاسخگویان اعلام کردند که ویزا دریافت کرده اند و 1.3 درصد نیز در پاسخ به این سوال جواب منفی داده اند. همچنین 30.2 درصد زائران اعلام کردند که چند روز قبل از شرکت در راه پیمایی اربعین حسینی گذرنامه دریافت کرده اند. 67.7 درصد نیز از قبل گذرنامه داشته اند. از نگاه 73.2 درصد پاسخگویان فرایند دریافت ویزا آسان بوده است در عین حال 26.8 درصد نیز اعلام کرده اند که این فرایند سخت بوده است. يافته هاي نظرسنجي نشان مي دهد 43.5 درصد ویزای خود را از طریق دفاتر زیارتی سازمان حج و زیارت یا سامانه سماح، 35.5 درصد از دفاتر پلیس +10، 12.4 درصد از طریق واسطه ها، 8.1 درصد به صورت آزاد یعنی از دفاتر سیاحتی و گردشگری دریافته کرده اند.

یکی دیگر از محورهای مورد پژوهش این نظرسنجی مهم ترین مشکلات سفر از دیدگاه پاسخگویان بوده است که پاسخگویان به صورت چند پاسخی می توانستند پاسخ خویش را ارائه دهند، که طبق نتایج باید گفت که «مسائل مالی مانند گران بودن سفر» 55.9 درصد، مهم ترین مشکل زائران از دیدگاه پاسخگویان محسوب می شود. «حمل و نقل در داخل کشور عراق» 48.4 درصد، « مسائل بهداشتی در کشور عراق» 34.7 درصد، «دریافت ارز مسافرتی » 30.9 درصد، «مسائل شخصی مانند بیماری، خستگی و ...» 21.9 درصد، «عدم آشنایی به زبان عربی» 21.1 درصد، «محل اسکان در کشور عراق» 15.8 درصد، «وضعیت تغذیه نامناسب در کشور عراق» 11.9 درصد، «اخذ ویزا» 10.2 درصد، «مسائل مربوط به مرز هنگام ورود» 6.5 درصد و «مسائل مربوط به مرز هنگام خروج» 5.9 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir