نظرسنجی شهریورماه ایسپا؛70 درصد مردم ایران با پدیده کودکان کار خیابانی مواجه هستند
نظرسنجی شهریورماه ایسپا؛70 درصد مردم ایران با پدیده کودکان کار خیابانی مواجه هستند
دوشنبه, 14 آبان,1397

نظرسنجی شهریورماه ایسپا؛70 درصد مردم ایران با پدیده کودکان کار خیابانی مواجه هستند

به گزارش روابط عمومی ایسپا به نقل از ایسنا، رضا محبوبی معاون امور مسائل و آسیب های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور در نشست کودکان کار و خیابانی  تشریح این موضوع گفت: موضوع کودکان خیابانی، دست فروشان، متکدیان و در نهایت کودکان خیابانی دو جنس متفاوت هستند و به عنوان آسیب اجتماعی مطرح بوده است. این پدیده ریشه های مختلفی دارد گرچه فقر، بیکاری و مشکلات معیشتی و اقتصادی به عنوان دلایل اصلی مطرح می شود اما دلایل دیگری چون فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و انگیزه های مجرمانه نیز وجود دارد.

وی افزود: در این جلسه به دنبال مواجهه با علل بروز این پدیده نیستیم.  در این جلسه می خواهیم معلول فقر، بیکاری و مسائل اقتصادی را که موجب ظهور این پدیده شده است را بررسی کنیم. پدیده کودکان کار روند رو به رشدی دارد و خصوصا در کلان شهرها و شهرهای بزرگ همه شهروندان با این موضوع درگیر هستند و صرفا نمی توان از طریق برنامه ریزی مدیران اقدامی انجام داد.

وی افزود: شهریور ماه امسال با همکاری ایسپا پیمایشی انجام شد که نشان داد بیش از 70 درصد با پدیده کودکان کار خیابانی مواجه هستند. بیش از 70  درصد مردم نیز معتقدند این افراد چهره شهر را زشت می‌کنند و 88 درصد موافق جمع آوری این افراد هستند.

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir