بیش از نیمی از مردم ایران علاقه مند به شرکت در راهپیمایی اربعین هستند
بیش از نیمی از مردم ایران علاقه مند به شرکت در راهپیمایی اربعین هستند
دوشنبه, 23 مهر,1397

بیش از نیمی از مردم ایران علاقه مند به شرکت در راهپیمایی اربعین هستند.

به گزارش روابط عمومی ایسپا، طرح نظرسنجی «بررسی مسائل روز کشور از منظر افکار عمومی مردم ایران» با پرسشگری از 1281نفر از افراد بالای 18 سال به بالای کشور در روزهای 2 و 3 مهرماه 1397 به شیوه تلفنی انجام شد. در بخشی از طرح مذکور، از پاسخگویان پرسیده شده است: «همان‌طورکه اطلاع دارید هر سال نزدیک اربعین حسینی، تعدادی از هموطنان به زیارت عتبات عالیات در عراق می‌روند. آیا شما دوست دارید در صورت توان، در پیاده‌روی اربعین شرکت کنید؟»  بیش از دو سوم از مردم ایران یعنی 67 درصد گفته‌اند دوست دارند در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند. در مقابل 32.4 درصد اظهار داشته‌اند تمایلی به شرکت در پیاده‌روی اربعین ندارند.   

طبق نتایج نظرسنجی ایسپا با موضوع «زیارت اربعین» که در تاریخ 17 تا 20 آبان ماه 1396 انجام شده بود، 77 درصد زائران پیاده روی اربعین اعلام کرده بودند سال آینده نیز در این راهپیمایی شرکت خواهند کرد. شایان ذکر است از جمله مهمترین مشکل زائران اربعین در سفر مسایل بهداشتی داخل کشور عراق بوده که 58 درصد به این مورد اشاره کرده اند. عدم آشنایی به زبان عربی و مشکل اسکان در کشور عراق و حمل و نقل داخل این کشور مسایل بعدی بوده که حدود 11 درصد به هر کدام از این موارد اشاره شده بود. امید است باتوجه به نتایج نظرسنجی اربعینی ایسپا و بررسی مشکلات زائران در ایام پیاده روی، مسئولین مربوطه برای حل موارد مطرح شده، اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir