ذائقه کاربران ایرانی در به کارگیری شبکه های اجتماعی
ذائقه کاربران ایرانی در به کارگیری شبکه های اجتماعی
سه شنبه, 13 شهریور,1397

ذائقه کاربران ایرانی در به کارگیری شبکه های اجتماعی

براساس نتایج آخرین نظرسنجی ایسپا که در خرداد سال جاری انجام شد، 66 درصد مردم حداقل از یکی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می­‌کنند که در این میان 46.7درصد فقط شبکه‌ای اجتماعی خارجی، 3.9 درصد فقط شبکه‌های اجتماعی داخلی و 14.1 درصد هم شبکه‌های اجتماعی داخلی و هم خارجی استفاده می­‌کنند.

براین اساس، 62 درصد از پاسخگویان از تلگرام، 32.2 درصد از اینستاگرام، 25 درصد از واتس آپ، 3.6 درصد از فیس بوک، 2.7 درصد از توئیتر و 13.5 درصد از سروش استفاده می کنند.

از بین کسانی که از تلگرام استفاده می کنند: 33 درصدشان از واتس آپ، 52.9 درصدشان از اینستاگرام، 6.7 درصدشان از فیسبوک، 5 درصدشان از توئیتر و 16.9 درصدشان از سروش استفاده می کنند. از بین کسانی که از واتس آپ استفاده می کنند: 66 درصدشان از تلگرام، 59.2 درصد از اینستاگرام، 8.6 درصد از فیسبوک، 5.8 درصد از توئیتر و 18.4 درصدشان از سروش استفاده می کنند. از بین کسانی که از اینستاگرام استفاده می کنند: 81 درصدشان از تلگرام، 45.7 درصد از واتس آپ، 9.2 درصد از فیسبوک، 7.1 درصد از توئیتر و 15.8 درصد از سروش استفاده می کنند. از بین کسانی که از فیسبوک استفاده می کنند: 91.3 درصدشان از تلگرام، 59 درصد از واتس آپ، 82 درصد از اینستاگرام، 28.6 درصد از توئیتر و 10.9 درصد از سروش استفاده می کنند. از بین کسانی که از توئیتر استفاده می کنند: 92.4 درصدشان از تلگرام، 53.8 درصدشان از واتس آپ، 84.9 درصد از اینستاگرام، 38.7 درصد از فیسبوک و 10.9 درصد از سروش استفاده می کنند. از بین کسانی که از پیام رسان سروش استفاده می کنند: 60.4 درصدشان از تلگرام، 33.1 درصدشان از واتس آپ، 36.9 درصد از اینستاگرام، 5.1 درصد از فیسبوک و 2.1 درصد از توئیتر استفاده می کنند.

منتشر شده در روزنامه شرق، به شماره 3235 در تاریخ 13 شهریور 1395، صفحه 13

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

 

 

استفاده از تلگرام(درصد)

استفاده از

 واتس آپ (درصد)

استفاده از اینستاگرام(درصد)

استفاده از فیسبوک(درصد)

استفاده از توئیتر(درصد)

استفاده از سروش(درصد)

تلگرام

 

33%

52.9%

6.7%

5%

16.9%

واتس آپ

66%

 

59.2

8.6

5.8

18.4

اینستاگرام

81%

45.7%

 

9.2%

7.1%

15.8%

فیسبوک

91.3%

59%

82%

 

28.6%

19.3%

توئیتر

92.4%

53.8%

84.9%

38.7%

 

10.9%

سروش

60.4%

33.1%

36.9%

5.1%

2.1%

 

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir