با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای صورت گرفت؛ گسترش همکاری بین سازمان ملی استاندارد و جهاد دانشگاهی
با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای صورت گرفت؛ گسترش همکاری بین سازمان ملی استاندارد و جهاد دانشگاهی
دوشنبه, 25 تیر,1397

با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای صورت گرفت؛ گسترش همکاری بین سازمان ملی استاندارد و جهاد دانشگاهی

به منظور گسترش همکاری‌های علمی، فنی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در زمینه تدوین اهداف سازمانی دو طرف و تدوین استانداردهای مورد نیاز، تفاهم نامه همکاری بین رئیس سازمان استاندارد و رئیس جهاد دانشگاهی منعقد شد.

به گزارش روابطی عمومی ایسپا به نقل از ایسنا، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان استاندارد و جهاد دانشگاهی، ‌۱۳ تیر با حضور حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی، ‌ نیره پیروزبخت رئیس سازمان استاندارد و محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی برگزار شد.

 طیبی در این مراسم با اشاره به این که توسعه صادرات مستلزم تولید فناوری استاندارد است، گفت: از زمان تاسیس جهاد دانشگاهی تولید فناوری در دستور کار این سازمان قرار داشته، بنابراین معتقدیم که محصولات ایرانی باید دارای استاندارهای بین‌المللی باشند، از این رو سازمان استاندارد باید در مقابل شرکت‌ها قدرت بالایی داشته باشد.

وی با تاکید بر این‌که اقتصاد مقاومتی در کشور محقق نمی‌شود، مگر با استانداردسازی تولید، افزود: برای همکاری در حوزه تولیدات دانش بنیان آمادگی لازم را داریم، اما در بخش فرهنگ‌سازی باید اقدامات مورد نیاز انجام شود تا مردم جامعه از همان کودکی یادبگیرند از محصولات استاندارد استفاده کنند.

طیبی با اشاره به این‌که نیاز به یک آزمایشگاه مرجع ملی برای تولیدات داریم، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی برای همکاری در زمینه استاندارد محصولات دانش بنیان و فرهنگ سازی در این زمینه آمادگی دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: ایسپا نیز می تواند در حوزه استانداردسازی نظرسنجی هایی را انجام دهد.

لازمه تقویت اقتصاد ملی، داشتن استانداردهای داخلی است

در ادامه پیروزبخت گفت: سازمان استاندارد سال گذشته در زمینه تدوین استانداردها جهش داشته و از آنجایی که مصوبه‌ای در مجلس داشتیم که به موجب آن تکالیف قانونی سازمان گسترده‌تر شد و در آن بر تعاملات بین دستگاهی تاکید شد تا نظام استاندارد در کشور توسعه یابد.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به این که پیش از این نیز استانداردهای پژوهشی در راس برنامه‌های  این سازمان بوده و همکاری‌های دو جانبه‌ای با دانشگاه امیرکبیر، شریف و دانشگاه آزاد صورت گرفته، اظهار کرد: این رویکرد نشان می‌دهد که سازمان استاندارد می‌خواهد با رویکرد پژوهشی استانداردها را تدوین کند و از همان ابتدای مصوبه توسعه فعالیت‌های سازمان استاندارد به دولت قول دادیم از ظرفیت‌های برون سازمانی و پژوهشی در این بخش استفاده کنیم.  

وی با بیان این که در حال حاضر کشور شرایط خاصی دارد که باید با رویکرد اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی عمل کنیم، افزود: لازمه تقویت اقتصاد ملی، داشتن استانداردهای داخلی است. در همین مسیر استاندارد سازی  برای شرکت‌های دانش‌بنیان اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده و حتی با معاونت فناوری دفتر رئیس جمهوری، استاندارد ویژه‌ای به نام "دانش‌نما" برای آن‌ها تعیین کرده‌ایم تا طبق دستور رئیس جمهوری محصولات دانش بنیان در داخل کشور تقویت و در ادامه به صادرات غیرنفتی کشور کمک کنند.

 پیروزبخت در پایان تصریح کرد: جهاددانشگاهی نیز می‌تواند در زمینه محصولات دانش بنیان با سازمان استاندارد کارهایی را انجام دهد.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، در این تفاهم‌نامه که به منظور گسترش همکاری‌های علمی، فنی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در زمینه تدوین اهداف سازمانی دو طرف و تدوین استانداردهای مورد نیاز به امضای رئیس سازمان استاندارد و  رئیس جهاد دانشگاهی رسید موضوعاتی هم چون "مشارکت در تدوین و به روزرسانی استانداردهای پژوهش محور ملی"، "همکاری و مشارکت در امر تدوین استانداردهای بین‌المللی و منطقه‌ای"، ‌ "همکاری در زمینه برگزاری همایش‌های مشترک و تشکیل دوره‌های تخصصی و آموزشی"، "انجام طرح‌های پژوهشی کاربردی در راستای محورهای مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی مورد توافق"، ‌"ترویج و توسعه فرهنگ استاندارد در کشور"، ‌ "بهره‌مندی از امکانات آزمایشگاهی سازمان و جهاد"، ‌"همکاری در زمینه تالیف، ترجمه اسناد، ‌کتب و مدارک علمی _ آموزشی"، ‌ "برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک به منظور تربیت نیروی انسانی متخصص در مقاطع مختلف تحصیلی" مورد تاکید قرار گرفت.

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir