افزایش چشمگیر اقدامات خصمانه علیه شیعیان جهان در مارس 2018
افزایش چشمگیر اقدامات خصمانه علیه شیعیان جهان در مارس 2018
شنبه, 15 اردیبهشت,1397

افزایش چشمگیر اقدامات خصمانه علیه شیعیان جهان در مارس 2018

کاهش رویدادهای ضدشیعه در ماه فوریه مدت زمان زیادی تداوم نداشت، به طوریکه با افزایش 113 حادثه، تعداد 359 اقدام ضدشیعه در ماه فوریه، در ماه مارس به ۴72 مورد رسید.

به گزارش روابط عمومی ایسپا به نقل از شفقنا، افزایش چشمگیر این وقایع بیش از همه به تعداد زیاد بازداشت ها در بحرین و ازدیاد قابل توجه تلفات در افغانستان به دلیل خیزش عناصر افراط گرا در این کشور مربوط می شود.


بنابر گزارش سازمان دیده بان حقوق شیعه، در ماه مارس 2018اقدامات علیه شیعیان منجر به کشته شدن 60 نفر و مصدومیت 1۵۴ نفر شده است. به عبارت دیگر در این ماه روزانه 7 نفر از شیعیان کشته یا به شدت مجروح شده اند. دراین ماه 197نفر از مسلمانان شیعه بازداشت شده و 40 نفر با ادعاهای ساختگی محکوم به حبس شده اند. به عبارت دیگر در این ماه روزانه 8 نفر از شیعیان به زندان افتاده اند.


در ماه مارس 2018 تعداد 19  مورد رویداد دیگر علیه شیعیان گزارش شده که آنها نیز شامل اما نه محدود به حرمت شکنی مساجد، حمله به آزادی بیان، مجازات حبس، اعتراف اجباری و لغو تابعیت بوده است.

به طور کلی در این ماه روزانه حدود ۱۵ مورد اقدام خصمانه علیه شیعیان اتفاق افتاده که هشدار می دهد خشونت و آزارغیرقانونی علیه جمعیت شیعه در جهان در جریان است.

 

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir