در صورت فیلترشدن تلگرام، چند درصد مردم از فیلترشکن استفاده خواهند کرد؟
در صورت فیلترشدن تلگرام، چند درصد مردم  از فیلترشکن استفاده خواهند کرد؟
الإثنين, 09 أفريل,2018

در صورت فیلترشدن تلگرام، چند درصد مردم  از فیلترشکن استفاده خواهند کرد؟

به گزارش روابط عمومی ایسپا، بر اساس آخرین نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) که در روز 15 فروردین 97 به صورت تلفنی انجام شده است 65.3 درصد از افراد بالای 18 سال کشور دست کم از یکی از شبکه های اجتماعی در حال حاضر استفاده می کنند. بر این اساس تلگرام با 59.5 درصد در رتبه اول مصرف شبکه های اجتماعی در بین مردم ایران قرار دارد. جالب توجه است که طبق اخرین نظرسنجی ملی ایسپا در سال 96 که در دی ماه به صورت حضوری نیز انجام شده بود 58.5 درصد اعلام کرده بودند از تلگرام استفاده می کنند.

در حال حاضر پس از تلگرام، اینستاگرام با 17.7 درصد و واتس اپ با 11.9 درصد در رتبه های دوم و سوم قرار دارد. بر اساس نتایج این نظرسنجی در حال حاضر وایبر 1.4 درصد، لاین 1.6 درصد، فیسبوک 2.8 درصد و توییتر 1.6 درصد استفاده کننده بالای 18 سال ایرانی دارد. پیام رسان ایرانی سروش نیز در حال حاضر 2 درصد استفاده کننده دارد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی صدا و سیما منبع اصلی پیگیری اخبار 51 درصد از مردم ایران است. شبکه های اجتماعی با 19.4 درصد، سایت های خبری با 7.9 درصد، شبکه های ماهواره ای با 7.8 درصد، مطبوعات با 3.3 درصد و اخبار رسیده از دوستان و آشنایان با 6.4 درصد سایر منابع پیگیری اخبار جامعه هستند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی 59.7 درصد از استفاده کنندگان فعلی تلگرام اعلام کرده اند در صورت فیلتر تلگرام برای استفاده از آن از فیلتر شکن استفاده خواهند کرد و 39.3 درصد نیز گفته اند در این صورت از فیلترشکن استفاده نخواهند کرد. جالب توجه است که حدود سه ماه پیش در روزهای اول فیلتر تلگرام در نظرسنجی ملی ایسپا که به صورت حضوری انجام شده بود 63 درصد اعلام کرده بودند که برای استفاده از تلگرام از فیلتر شکن استفاده کرده اند که به نظر می رسد در صورت فیلتر تلگرام  کف استفاده از فیلترشکن 60 درصد خواهد بود.

در ادامه این نظرسنجی از مردم سوال شده است که اگر تلگرام فیلتر شود آیا از پیام رسان های داخلی مانند سروش استفاده خواهند کرد یا خیر که در پاسخ به این سوال 37.8 درصد گفته اند که در این صورت از پیام رسان های داخلی استفاده خواهند کرد و 46.3  درصد نیز گفته اند استفاده نخواهند کرد. 14.9 درصد نیز گفته اند نمی دانیم که در این صورت از پیام رسان های داخلی مانند سروش استفاده خواهیم کرد یا خیر.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir