در گفت و گو با معاون اداری-مالی ایسپا مطرح شد: اجرای 75 درصد از برنامه ها سال اول برنامه ششم توسعه ایسپا محقق شد
در گفت و گو با معاون اداری-مالی ایسپا مطرح شد: اجرای 75 درصد از برنامه ها سال اول برنامه ششم توسعه ایسپا محقق شد
دوشنبه, 06 فروردین,1397

در گفت و گو با معاون اداری-مالی ایسپا مطرح شد: اجرای 75 درصد از برنامه ها سال اول برنامه ششم توسعه ایسپا محقق شد.

به گزارش روابط عمومی ایسپا، غلامرضا نسرانی معاون اداری-مالی ایسپا از محقق شدن برنامه های سال 96 سخن گفت و به شرح جزییات آن پرداخت.

 

1-    فرایند برنامه‎ریزی پنج ساله ششم در ایسپا چگونه است؟

در مرکز شوراهای برنامه ریزی در واقع بازوی کارشناسی مجموعه هستند که در امر تدوین برنامه ها بر اساس چارچوب های تعیین شده به منظور تعیین اهداف و برنامههای عملیاتی و سیاست های کلی نسبت به برنامه ریزی عمل می کنند. در سال گذشته 12 جلسه کارگروه تدوین اهداف و برنامه پنجساله ششم تشکیل گردید و هر ساله برنامه های عملیاتی آن سال طی برگزاری جلسات کارگروه تدوین برنامه ششم که متشکل از شورای معاونین و یک نماینده از هر معاونت است بحث، بررسی و تدوین می گردد.

 

2-    چند درصد از برنامه‎های ایسپا در سال 96 عملیاتی شده است؟

به حول و قوه‎ی الهی 75%  از برنامه‎های عملیاتی پیش بینی شده محقق گردید.

 

3-    برنامه‎ریزی پنج ساله ششم بیشتر کدام اهداف را دنبال می‎کند؟

هدف اصلی تبدیل شدن به رکن مهم توسعه و ترویج دانش و صنعت افکارسنجی کشور است و اما اهداف کلان پنج ساله (1400-1396) عبارتند از:

اول ارتقای سطوح کمی و کیفی نظام مردمسالاری دینی؛ با نهادینه کردن استفاده از مقوله افکارسنجی در کشور به عنوان منبع اساسی، قابل اطمینان و مورد نياز در سیاستگذاری و ابزاری ضروری در فرآیند تصمیم گیری، تصمیم سازی و برنامه‌ریزی از طریق تولید دادههای معتبر در حوزه های مرتبط

دوم   رصد دائمی وضعیت حال و آینده فرهنگی کل کشور؛ سنجش افكار عمومی مردم ایران به منظور تشخیص چالش‌ها و نیازهای اساسی در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادي و سیاسی ایران

سوم   حفظ مزیت نسبی در نسبت با سایر مراکز؛ از طریق ارتقای کیفیت اجراي طرح هاي نظرسنجي منطبق با استاندارد‏های بین المللی با امعان نظر به بومی‌سازی روش ها و تکنیک ‏های پیمایشی

چهارم   آگاهی افزایی نخبگان و حوزه عمومي؛ با انتشار نتایج نظرسنجی ‏ها و اطلاع رسانی صحیح و سازنده با رعایت اصول امنیتی و حفاظتی با رعایت اصل امانت داری برای تحقیقات کارفرمایی

پنجم    تکریم صاحب نظران و اندیشمندان حوزه سنجش افکار عمومی؛ با معرفی، تقدیر و تشکر و به کارگیری نیروهای متعهد و متخصص

ششم   آموزش و ترویج روش های استاندارد؛ برای ارتقای نیروهای سازمانی و ارتقای سطح پیمایش‌ها

هفتم    ارتقا کیفی عملکرد دانشگاه ها؛ با رصد مداوم و با استفاده از استانداردهای علمی و جهانی

هشتم  نقش ­آفرینی در عرصه های فراملی؛ از طریق نظرسنجی‌های منطقه ای و ارتباط با سازمان‌های نظرسنجی معتبر جهانی

با توانمندسازي مراكز و شعب مستقر در واحدهاي استاني سراسر كشور، با رعایت اصل محرمانه بودن داده‏ها و اطلاعات حاصل از پروژه‏ها و همچنين با امعان نظر به ضوابط و استانداردهای علمی و فني بين المللي، اقدام به اجرای پروژه های تحقیقاتی می نماید.

9-    در سال 1396 مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران موفق به کسب گواهینامه ایزو 9001 گردید، در این زمینه توضیحات تکمیلی را بفرمائید:

اصول بنیادین و اساسی ایسپا در طراحی و اجرای فعالیت‎های پژوهشی و نظرسنجی، تأکید بر بکارگیری معیارهای دقیق علمی و فنی، رعایت و حفظ موضع بی طرفی در قبال مسایل و موضوعات مورد بررسی، استفاده از پشتوانه اعتماد مسئولان و مردم به نهاد ارزشی جهاددانشگاهی و استفاده از نیروهای جوان و مستعد دانشگاهی و تکیه بر خلاقیت‎های جهادگرانه آن در فعالیت‎های تحقیقاتی است. لذا ایسپا در راستای کلان سازمان و با قصد دستیابی به برتری کیفیت ارائه خدمات و اعمال رویه‎های حرفه‎ای مناسب در امور محوله، محور کلان کیفی ذیل را تعریف کرده است، ارتقا رضایت کارفرمایان دولتی و خصوصی، بهبود مستمر فرآینده ا وخدمات سنجش افکار عمومی، تعهد به قوانین و مقررات، ایجاد زمینه‎های مناسب جهت مشارکت نیروی انسانی و توانمند سازی آنها، تلاش در جهت افزایش اعتبار و اتقان اطلاعات گردآوری شده، برنامه ریزی و اقدام لازم در زمینه کاهش مصرف منابع و انرژی در طول انجام پروژه ها و فعالیت مرکز، ایجاد تنوع و به روز رسانی تکنیک های مورد استفاده و حوزه‎های مورد مطالعه، ارتقا جایگاه ایسپا به عنوان برند برتر صنعت نظرسنجی در ایران که در جهت ایجاد ساختار کیفی مناسب، اقدام به اجرای نیازمندی ها و الزامات سیستم های مدیریت ایزو نموده و کلیه پرسنل موظف هستند الزامات این سیستم‎ها را درک، اجرا و نگهداری کنند. این خط مش با استفاده از اهداف کلان و خرد مرکز قابل اندازه‎گیری بوده و سالانه توسط مدیریت کلان بازنگری می‎گردد.

10-    آیا بازخوردی از کارفرمایان پیرامون فعالیت‎های نظرسنجی ایسپا دریافت کرده‎اید؟

بله امسال از طریق پرسشنامه ای که طراحی گردید، رضایت کارفرمایان از عملکرد ایسپا را در مورد مسائلی از قبیل خدمات اصلی مرکز و تصویر ذهنی که آنها از مرکز دارند مورد سنجش قرار دادیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir