در گفت و گو با مدیر اجرایی شعبه کرمانشاه ایسپا مطرح شد؛ ایسپا توانست با به سرانجام رساندن طرح پل امید، فرصت ها و پتانسیل های اشتغال زایی را بعد از زلزله کرمانشاه مورد ارزیابی قرار دهد
در گفت و گو با مدیر اجرایی شعبه کرمانشاه ایسپا مطرح شد؛ ایسپا توانست با به سرانجام رساندن طرح پل امید، فرصت ها و پتانسیل های اشتغال زایی را بعد از زلزله کرمانشاه مورد ارزیابی قرار دهد
یکشنبه, 27 اسفند,1396

در گفت و گو با مدیر اجرایی شعبه کرمانشاه ایسپا مطرح شد؛ ایسپا توانست با به سرانجام رساندن طرح پل امید، فرصت ها و پتانسیل های اشتغال زایی را بعد از زلزله کرمانشاه مورد ارزیابی قرار دهد.

به گزارش روابط عمومی ایسپا، یکی از چهار شعبه استانی فعال مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) در سال 1396، واحد کرمانشاه است، از همین رو، با مسئول شعبه به گفت و گو پرداختیم

1-    چه طرح های فاخری در سال 96 توسط شعبه شما انجام شده است؟

به توجه به زلزله غم انگیز 21 آبان ماه در استان کرمانشاه این مرکز در راستای کاهش آلام و بستر سازی ایجاد و احیا مشاغل روستایی به کارفرمایی سازمان تجاری سازی و اشتغال، طرح پل امید را با حجم نمونه 300 نمونه در 300 روستای مناطق زلزله زده سرپل ذهاب و ثلاث و ازگله به انجام رساند که ضمن بررسی آماری و جمعیت شناسی این روستاها فرصت ها و پتانسیل های اشتغال زایی مورد ارزیابی قرار گرفت.

2-    ظرفیت های شعبه شما چگونه است؟ در حال حاضر چند پرسشگر با شما همکاری می کنند؟ چه امکانات ویژه ای در شعبۀ شما وجود دارد؟

 خوشبختانه مرکز افکار سنجی شعبه کرمانشاه از همان بدو تاسیس مرکز در استان نیز راه اندازی شد و هم اکنون نیز به فراخور طرح ها حدود 20 پرسشگر به طور میانگین همکاری دارند. برخورداری از فضای مستقل و مناسب به همراه دیگر امکانات ضروری از جمله قابلیت های این شعبه است.

3-    یافتۀ به روز و جذاب استانی در سال 96 را ذکر بفرمایید.

استخراج و انتشار آمار نظر سنجی طرح پل امید در این مناطق از جمله طرح هایی بود که مورد توجه مسئولین استان قرار گرفته است.

4-    نقش ایسپا در برنامه ریزی توسعه ای استان خود را چگونه ارزیابی می کنید؟

ایسپا به عنوان مرکزی علمی و دانشگاهی و به روز بودن یافته های پژوهشی آن با برخورداری از دو ویژگی ارزشمند دقت و سرعت در پیمایش های میدانی به خوبی می تواند به عنوان چشم بیدار مسئولین و زبان گویای مردم به عنوان امین ترین مرکز علمی نقش اتاق فکر را به خوبی ایفا کند و بستر ساز توسعه استان باشد.

5-    نقش ایسپا در توسعه تحقیقات افکار عمومی در استان خود را چگونه ارزیابی می کنید؟

خوشبختانه ایسپا در استان کرمانشاه توانسته است با توجه به انجام طرح های متعدد در حوزه های مختلف و رعایت استانداردهای لازم، جایگاه معتبر خود را در میان سازمان ها و دیگر مراکز پژوهشی استان به خوبی تثبیت کند چناچه ایسپا بتواند نتایج پیمایش های خود را در قالب برش های استانی در اختیار متولیان امر قرار دهد بدون شک به توسعه تحقیقات افکار عمومی کمک شایانی نموده است و راه را برای دیگر پیمایش ها هموارتر می کند.

6-     برنامه بلندمدت و کوتاه مدت برای ایسپا چیست؟ با تاکید بر سال 97

برگزاری نشست ها و کارگاه های تحلیلی و تخصصی در خصوص یافته های مرکز افکار سنجی با حضور مدیران روابط عمومی و کارشناسان و پیگیری راه اندازی مرکز دیده بان اجتماعی از جمله برنامه های اصلی مرکز در سال 97 می باشد.

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir