در گفت و گو با مدیر اجرایی شعبه خراسان رضوی ایسپا مطرح شد؛ ایسپا به صورت غیر مستقیم در برنامه ریزی توسعه ای استان موثر بوده است
در گفت و گو با مدیر اجرایی شعبه خراسان رضوی ایسپا مطرح شد؛ ایسپا به صورت غیر مستقیم در برنامه ریزی توسعه ای استان موثر بوده است
یکشنبه, 27 اسفند,1396

 

در گفت و گو با مدیر اجرایی شعبه خراسان رضوی ایسپا مطرح شد؛ ایسپا به صورت غیر مستقیم در برنامه ریزی توسعه ای استان موثر بوده است

به گزارش روابط عمومی ایسپا، یکی از چهار شعبه استانی فعال مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) در سال 1396، واحد خراسان رضوی است، از همین رو، با مسئول شعبه به گفت و گو پرداختیم.

1-  چه طرح های فاخری در سال 96 توسط شعبه شما انجام شده است؟

در سال 1396 طرح های فاخر ایسپا در سطح کشور مربوط به انتخابات ریاست جمهوری بود که با همکاری کلیه شعب نتایج بسیار دقیق و صحیحی از پیش بینی انتخابات رقم خورد. ایسپای خراسان رضوی نیز علاوه بر انجام طرح های ملی در سطح استان نیز اقدام به نظر سنجی استانی  نمود که در این رابطه با اختلاف 3 درصد نتایج  انتخابات ریاست جمهوری در مشهد صحیح پیش بینی گردید.

2-  ظرفیت های شعبه شما چگونه است؟ در حال حاضر چند پرسشگر با شما همکاری می کنند؟ چه امکانات ویژه ای در شعبۀ شما وجود دارد؟

ایسپای مرکز خراسان رضوی برخوردارازاعضایی مجرب و پرسشگرانی کارآزموده می باشد که علاوه بر انجام طرح های نظرسنجی در زمینه پرسشگری تخصصی بسیار موفق عمل نموده است. در حال حاضر 54 پرسشگر فعال با ایسپای خراسان رضوی همکاری می نمایند و از ابتدای تاسیس ایسپا تاکنون 1650  از دانشجویان مستعد  و  فعال  به عنوان پرسشگر با  آموزش تخصصی  و کسب مهارتهای لازم با این مرکز همکاری نموده اند.

3-  یافتۀ به روز و جذاب استانی در سال 96 را ذکر بفرمایید.

یکی از طرح های مهم انجام شده در ایسپای خراسان رضوی در سال 96 بررسی وضعیت اشتغال  دانش آموختگان دانشگاه ها (جوانان بین 22 تا 35 سال ) در استان خراسان رضوی بود . این طرح شامل یافته های بسیار ارزشمندی می باشد که به چند مورد مقایسه در خصوص افراد دانش آموخته دانشگاه که در حال حاضر شاغل بوده اند، اشاره می شود:

میزان تطبیق شغل با رشته تحصیلی در بین زنان بیشتر از مردان ، افراد دارای تحصیلات دکتری بیشتر از سایر مقاطع ، گروه‌های پزشکی بیشتر از گروه های غیر پزشکی ، دانشگاه‌های دولتی بیشتر از دانشگاه های غیردولتی  و افرادی که رشته تحصیلی خود را برحسب بازارکار انتخاب کرده اند، بیشتر بوده است.

4-  نقش ایسپا در برنامه ریزی توسعه ای استان خود را چگونه ارزیابی می کنید؟

ایسپای خراسان رضوی تاکنون  نظرسنجی های متعددی در حوزه های اقتصادی و اجتماعی انجام داده که نتایج آن قطعا در برنامه ریزی توسعه ای استان تاثیر گذار بوده است. از آنجایی که بخش مهمی از طرح های ایسپای خراسان رضوی به  سفارش سازمان ها و نهادهای مختلف  انجام پذیرفته بدیهی است از نتایج مذکور استفاده لازم  انجام شده  و ایسپا به صورت غیر مستقیم در برنامه ریزی توسعه ای استان موثر بوده است. 

5-   نقش ایسپا در توسعه تحقیقات افکار عمومی در استان خود را چگونه ارزیابی می کنید؟

آن چه مسلم است ایسپا یکی از مهمترین و معتبرترین مراکزی است که تاکنون توانسته طرح های ملی متعددی را در سطح کشور اجرا نماید. در اجرای  اینگونه طرح ها در هر استان  نمونه گیری های دقیقی انجام می شود  و مراجعه به روستاهای بسیار دور از مرکز استان  و مصاحبه با هموطنان در اقصا نقاط این کشور شناخت دقیقی از افکار عمومی را حاصل می نماید که می تواند   در برش های منطقه ای و استانی بسیار کاربردی باشد. مسلم است هرچه نظرسنجی ها  کاربردی تر و موثر در برنامه ریزی باشد در توسعه تحقیقات  افکار عمومی  نیز تاثیر گذار است. ایسپا با اجرای اینگونه طرح ها به گسترش تحقیقات افکار عمومی کمک شایانی نموده است .

6-   برنامه بلندمدت و کوتاه مدت برای ایسپا چیست؟ با تاکید بر سال 97

یکی  از اهداف بلندمدت ایسپای خراسان رضوی  شناسایی این مرکز به عنوان معتبرترین مرکز افکارسنجی و موثرترین مرکز در نهادهای تصمیم گیرنده استان می باشد. که در این راستا برنامه های استراتژیک مرکز تدوین شده و انشالله با اجرای برنامه ها به این مهم دست یابیم. همچنین برنامه کوتاه مدت ایسپا در سال 1397  تاکید بر کیفیت طرح های نظرسنجی  و سعی در توسعه جامعه مخاطبان می باشد.

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir