در گفت و گو با سرپرست معاونت اجرایی ایسپا مطرح شد؛ در سال 1396 روزانه بیش از 500 پرسشنامه به شیوه­ های مختلف میدانی و تلفنی تکمیل شد
در گفت و گو با سرپرست معاونت اجرایی ایسپا مطرح شد؛ در سال 1396 روزانه بیش از 500 پرسشنامه به شیوه­ های مختلف میدانی و تلفنی تکمیل شد
یکشنبه, 27 اسفند,1396

در گفت و گو با ابراهیم شیرعلی، سرپرست معاونت اجرایی ایسپا مطرح شد؛ در سال 1396 روزانه بیش از 500 پرسشنامه به شیوه­ های مختلف میدانی و تلفنی تکمیل شد.

 به گزارش روابط عمومی ایسپا؛ سرپرست معاونت اجرایی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، توسعه شیوه ­های گردآوری اطلاعات الکترونیکی و حذف کاغذ از فرایند اجرایی طرح های نظرسنجی و تحقیقات افکار عمومی و نیز تشکیل گروه پانل نخبگان را از مهم­ترین برنامه ­­های معاونت اجرایی در سال 1397 بیان کرد.

 برای اولین بار در گستره ملی، پیمایش ­ها در سال 1396 با نرم ­افزار نظرسنجی سبز (گردآوری اطلاعات الکترونیکی) اجرا شد.

ابراهیم شیرعلی در ادامه اظهار داشت ایسپا برای اولین موفق شد در سال 1396 پیمایش ملی ارزش ها و نگرش ­های گردشگران ایرانی و طرح ملی میزان بازی­های رایانه­ای را به ترتیب با همکاری پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی و بنیاد ملی بازی­ های رایانه ­ای به صورت الکترونیک و بدون چاپ پرسشنامه اجرا کند. این کار توسط نرم­ افزار نظرسنجی سبز که توسط ایسپا به طور اختصاصی طراحی شده است، صورت پذیرفت.

 به حداقل رساندن خطا در ورود اطلاعات، نظارت دقیق و یکپارچه و نیز احترام به طبیعت مهم­ترین مزایای استفاده از شیوه الکترونیکی جمع ­آوری اطلاعات است.

سرپرست معاونت اجرایی ایسپا اشاره کرد، نرم­ افزار نظرسنجی سبز برای اولین بار در سال 1395 در ایسپا رونمایی شد و هم ­اکنون نسخه دوم نرم افزار درحال استفاده است. در سال 1397 نسخه سوم نرم­ افزار مذکور با امکانات و ظرفیت­ های جدید رونمایی خواهد شد. به حداقل رساندن خطای انسانی در ورود داده­ ها، نظارت و کنترل همزمان پرسشگران در فرایند اجرای طرح و نیز حذف کاغذ از فرایند تکمیل پرسشنامه و احترام به طبیعت مهم­ترین مزایای نرم­افزار مذکور را تشکیل می­ دهد.

 در سال 1396 روزانه بیش از 500 پرسشنامه به شیوه ­های مختلف میدانی و تلفنی تکمیل شد.

وی افزود مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در سراسر کشور 31 شعبه استانی دارد. در سال 1396 بیش از 350 طرح نظرسنجی و پیمایشی به صورت ملی، استانی و محلی در سراسر کشور انجام شد. 11 موج نظرسنجی در خصوص رفتار انتخاباتی مردم در فروردین و اردیبهشت سال جاری و قبل از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطوح ملی و شهر تهران انجام گردید. گفتنی است در سال 96 روزانه بیش از 500 پرسشنامه با موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی از پاسخگویان به شیوه ­های مختلف میدانی و تلفنی تکمیل شد.

توانمندسازی و آموزش پرسشگران و نیز ترویج گفتمان نظرسنجی در کشور از اولویت­ های ایسپا محسوب می­گردد.

توانمندسازی دانشجویان و نیروهای جوان و آموزش کلیات روش تحقیق پیمایشی، نمونه­ گیری و شیوه مصاحبه و تکمیل پرسشنامه از جمله اولویت ­ها ایسپا محسوب می گردد. در سال 96 بیش از 10 جلسه آموزشی به صورت مجازی و حضوری در ایسپا برگزار شد. در کنار آموزش پرسشگران و نیروهای جوان، ایسپا به منظور گسترش و توسعه گفتمان نظرسنجی نشست­ هایی را تحت عنوان «نوانگار» با محوریت کاربرد نظرسنجی و تحقیقات افکار عمومی در روابط عمومی سازمان­ ها در هفت استان اصفهان، تهران، همدان، زنجان، بوشهر، کردستان و قم با حضور مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمان­ های دولتی و عمومی استان­ ها برگزار گردید. نشست نوانگار در سال 1397 نیز ادامه خواهد داشت.

توسعه شیوه­ های نوین گردآوری اطلاعات و توسعه نظرسنجی­ ها و مطالعات طولی مهم­ترین برنامه­ های آتی ایسپا در سال 97 را تشکیل خواهد داد.

توسعه شیوه­ های مختلف نظرسنجی با محوریت نظرسنجی الکترونیکی و نیز گردآوری تلفنی اطلاعات از برنامه­ های ایسپا در سال آتی است. همانطور که قبلا اشاره کردم طراحی نسخه سوم نرم­افزار نظرسنجی سبز در سال آتی صورت خواهد گرفت. استفاده از روش پانلی در طرح­های نظرسنجی و پیمایشی و تشکیل گروه پانل نخبگان به منظور رصد مداوم و تدریجی وضعیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه هدف به شکل جدی دنبال خواهد شد.

 

 

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir