نظرسنجي اخير ایسپا نشان داد؛ برترین های خبرگزاري ها از نگاه فعالان عرصه خبر
نظرسنجي اخير ایسپا نشان داد؛ برترین های خبرگزاري ها از نگاه فعالان عرصه خبر
دوشنبه, 25 دی,1396

نظرسنجي اخير ایسپا نشان داد؛ برترین های خبرگزاري ها از نگاه فعالان عرصه خبر

به گزارش روابط عمومي ايسپا،‌ مركز افكارسنجي دانشجويان ايران(ايسپا) در ايام برگزاري بيست و سومين نمايشگاه مطبوعات اقدام به انجام نظرسنجي از فعالان عرصه خبر در خصوص خبرگزاري ها و سايت هاي خبري كرد.

براساس نتايج اين نظرسنجي، مسائل مالی خبرنگاران با کسب امتیاز 22.5 از 100 بر اساس اولویت‌های ذکرشده از سوی فعالان عرصه خبر به عنوان مهم‌ترین مشکل  ذکر شده است. فقدان امنيت شغلي خبرنگاران با امتیاز18.1 از 100 و ضعف دانش خبرنگاري در ايران با امتیاز 8.1 در اولویت‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. برخوردهاي جناحي با خبرگزاری­ها و سایت‌های خبری، عدم وجود قوانين حمايتي از خبرنگاران و خبرگزاری­ها، پايين بودن سرانه مطالعه در ايران و فقدان استقلال كافي براي خبرنگاران از دیگر مسایل خبرگزاری‌ها است که در اولویت‌های بعدی اشاره شده‌‌اند. کمترین امتیاز نیز با 1.7 از 100 به عدم تمایل مردم به پیگیری اخبار از طریق اینترنت و 1.8 از 100 به عدم تناسب جرايم رسانه­ای با احكام صادره در دادگاه  اختصاص داشته است.

66.7 درصد پاسخگویان معمولاً از سایت ایسنا بازدید می‌کنند. در رتبه بعدی با اختلاف کمی ایرنا با 64.2 درصد و خبرگزاری فارس با 53 درصد قرار دارد. 48.7 درصد فعالان عرصه خبر نیز از خبرآنلاین، 47.9 درصد از مهر، 46.2 درصد نیز از تسنیم بازدید دارند.

همچنين در اين نظرسنجي برترين خبرگزاري يا سايت خبري از نظر 11 شاخص مورد بررسي قرار گرفت. از نظر فعالان عرصه خبر، خبرگزاری ایسنا در زمینه‌های صحت و دقت خبر، بی‌طرفی در ارائه خبر، موضوعات مهم و روز، ویراستاری خبر، انعکاس دیدگاه‌های مختلف، استقلال خبری و ارائه تصویری روشن و واقعی از جامعه بهترین خبرگزاری می‌باشد.

خبرگزاری فارس در زمینه‌های سرعت ارسال خبر و دسترسی به منابع دست اول بهترین خبرگزاری انتخاب شده است. همچنین خبرگزاری مهر در تحلیل‌های دقیق و علمی و خبرگزاری تسنیم در کیفیت گرافیکی به‌عنوان بهترین انتخاب شده‌اند.

 

 

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir