نتايج طرح نظرسنجي ايسپا منتشر شد؛ عملكرد كمتر از حد متوسط شوراي چهارم شهر تهران/ عملكردشوراي پنجم زير ذره بين افكارعمومي
نتايج طرح نظرسنجي ايسپا منتشر شد؛ عملكرد كمتر از حد متوسط شوراي چهارم شهر تهران/ عملكردشوراي پنجم زير ذره بين افكارعمومي
شنبه, 22 مهر,1396

نتايج طرح نظرسنجي ايسپا منتشر شد؛ عملكرد كمتر از حد متوسط شوراي چهارم شهر تهران/ عملكرد شوراي پنجم زير ذره بين افكارعمومي

 

به گزارش روابط عمومي ايسپا، مطابق نظرسنجي اخير ايسپا، مركزافكارسنجي دانشجويان ايران سوم و چهارم مهرماه 1396، اقدام به اجراي نظرسنجي از طریق مصاحبه حضوری در میادین و معابر شهر تهران در خصوص «بررسي انتظارات و توقعات مردم از شوراي اسلامي شهر تهران» نمود. در اين نظرسنجي كه با حجم نمونه 1000نفر انجام گرفت، 49.6درصد پاسخگويان مرد و 50.4 درصد زنان بوده اند.

 

در اين نظرسنجي براي ارزيابي عملكرد شوراي چهارم شهر تهران 18گويه مطرح شده عبارتند از:

آیتم ­ها

میانگین ارزیابی از 100

توجه به حفظ و توسعه فضاهای سبز و بوستان­ها

51.5

توجه به نوسازی بافت­ های فرسوده موجود در شهر

39

برنامه‌ریزی مناسب در حوزه ورزشی و اوقات فراغت در شهر تهران

36.8

حمایت از شورایاری و مدیریت محله و سایر گروه­ها و تشکل های داوطلب محله­ ای

31.5

برنامه­ ریزی و نظارت بر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری

31

برنامه­ ریزی در جهت ارتقاء کیفیت ساخت و ساز و رعایت استانداردهای مهندسی و نظارت بر آن

30.8

توجه به تأمین ایمنی شهر و مدیریت مناسب حوادث و بحران ­ها

30.3

پایبندی به قانون در نظارت بر عملکرد شهرداری تهران

29.5

پایبندی به قانون در تصویب و نظارت بر طرح­های توسعه شهری

29.3

اطلاع ­رسانی به موقع و منظم به شهروندان در مورد تصمیمات و اجرای طرح­ های شهری

28.3

توجه به بانوان در برنامه­ ریزی و اجرای طرح ­های توسعه شهری

28

برنامه ریزی در زمینه کاهش آسیب­ ها و مشکلات اجتماعی

27

نظرخواهی و توجه به نظرات شهروندان در برنامه­ ریزی و تصویب طرح ­های توسعه شهری

26.5

سهولت دسترسی شهروندان به اعضای شورای شهر و یا نمایندگان آن­ها

24.5

نظارت و برنامه ­ریزی در خصوص آلودگی هوا  و مسائل مربوط به محیط­ زیست

24.3

داشتن عدالت در تخصیص بودجه، منابع و امکانات در مناطق 22 گانه شهر تهران

24.3

برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و رسیدگی به شکایات مردمی

24

شفاف بودن بودجه شهرداری، قراردادها و مناقصه ­ها و در دسترس بودن آن برای همه

21.8

میانگین عملکرد کلی

30

 

براساس نتایج جدول فوق، 51.5 درصد مردم عملکرد شورای چهارم را در خصوص توجه به حفظ و توسعه فضاهای سبز و بوستان­ها خوب ارزیابی کرده­اند، 39درصد عملکرد شورای چهارم را در توجه به نوسازی بافت­های فرسوده موجود در شهر، 38.6 درصد برنامه‌ریزی مناسب در حوزه ورزشی و اوقات فراغت در شهر تهران، 31.5 درصد حمایت از شورایای و مدیریت محله و سایر گروها و تشکل های داوطلب محله ای و  31درصد برنامه ریزی و نظارت بر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری را خوب ارزیابی کرده ­اند. از نظر شهروندان تهرانی بدترین عملکرد شورای شهر چهارم در نظارت بر شفاف بودن بودجه شهرداری، قراردادها و مناقصه­ ها و در دسترس بودن آن برای همه بوده است. لذا میانگین ارزیابی شهروندان از عملکرد شورای شهر چهارم  کمتر از حد متوسط است.

همچنین در این نظرسنجی در خصوص رتبه­بندی اهمیت اقدامات مختلف شورای شهر تهران از پاسخگویان سوال شده است. «برنامه ­ریزی و نظارت بر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری»، «نظارت و برنامه ­ریزی در خصوص آلودگی هوا  و مسائل مربوط به محیط زیست»، «برنامه­ ریزی در زمینه کاهش آسیب ­ها و مشکلات اجتماعی»، «داشتن عدالت در تخصیص بودجه، منابع و امکانات در مناطق 22 گانه شهر تهران» و «توجه به حفظ و توسعه فضاهای سبز و بوستان ها» به ترتیب 5 اولویت اصلی شهروندان شهر تهران از بین 18 آیتم مطرح شده است. شايان ذكر است 31.8درصد شهروندان تهراني معتقدند آينده شهر تهران با آمدن و شروع به كار شوراي شهر پنجم(جديد)، بهتر خواهد شد، 40.6 درصد آنها گفته اند تغيير چنداني نخواهد كرد و 21.1 درصد ديگر شهروندان نيز بر اين نظر هستند كه آينده شهر تهران با آمدن و شروع به كار شوراي شهر پنجم بدتر خواهد شد. 6.5درصد نيز پاسخ ندانند.

 

 
 
 

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir