عدم اعتماد بیشتر مردم آمریکا به سیاست ترامپ در قبال کره شمالی
عدم اعتماد بیشتر مردم آمریکا به سیاست ترامپ در قبال کره شمالی
سه شنبه, 04 مهر,1396

عدم اعتماد بیشتر مردم آمریکا به سیاست ترامپ در قبال کره شمالی


همزمان با پیشرفت برنامه موشکی و هسته ای کره شمالی، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که بیشتر آمریکاییها اعتمادی به نحوه رسیدگی رئیس جمهوری آمریکا به این موضوع ندارند.

به گزارش روابط عمومي ايسپا به نقل از ایرنا، بر اساس نتایج نظرسنجی مشترک موسسه افکارسنجی فرانسوی ایپسوس و رادیوی ملی عمومی آمریکا که دوشنبه در تارنمای این رادیو منتشر شد، ۵1 درصد از پرسش شوندگان توانایی دونالد ترامپ را برای از رسیدگی به اوضاع کره شمالی زیر سوال برده اند.

۴۴ درصد دیگر از پرسش شوندگان اعتماد دارند که ترامپ می تواند به این مناقشه رسیدگی کند.

جهت گیری سیاسی پرسش شوندگان این نظرسنجی نشان می دهد که 77 درصد دمکرات ها اعتمادی به سیاست ترامپ در قبال کره شمالی ندارند و در مقابل آنها 81 درصد جمهوریخواهان از ترامپ حمایت می کنند.

این نظرسنجی نشان می دهد که بیشتر پاسخ دهندگان (7۴%) معتقدند که آمریکا به محافظت از متحدان خود در شرق آسیا متعهد است. از سوی دیگر 13 درصد شرکت کنندگان این نظرسنجی معتقدند که آمریکا چنین تعهدی ندارد.

این نظرسنجی از 11 تا 12 سپتامبر (20 و 21 شهریور) و از 100۵ فرد بزرگسال و پیش از آزمایش موشکی اخیر کره شمالی انجام شد.

به گزارش ایرنا، جمعه گذشته جدیدترین موشک کره شمالی با برد تقریبی سه هزار و 700 کیلومتر آزمایش شد. کارشناسان نظامی هدف از این آزمایش را نشان دادن این امر دانستند که جزیره آمریکایی ‘گوام’ در تیررس این موشک قرار دارد.

ترامپ یکشنبه گذشته توییت کرد: دیشب با ‘مون جائه این’ رئیس جمهوری کره جنوبی گفت و گو کردم. از وی پرسیدم مرد موشکی چطور است؟ صف های طولانی بنزین در کره شمالی (اشاره به تحریم ها) تشکیل می شود. خیلی بد است.

به دنبال آزمایش ششمین بمب هسته ای کره شمالی، آمریکا با همکاری چین و روسیه قطعنامه ای را در سازمان ملل علیه پیونگ یانگ تصویب کرد که باعث واکنش شدید کره شمالی شد، بنحوی که دولت این کشور تهدید کرد ژاپن را غرق و آمریکا را به خاکستر تبدیل خواهد کرد.

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir