مطابق نظرسنجي اخير ايسپا؛ اظهار بي اطلاعي 92 درصد مردم ايران از شماره تلفن اورژانس اجتماعي
مطابق نظرسنجي اخير ايسپا؛ اظهار بي اطلاعي 92 درصد مردم ايران از شماره تلفن اورژانس اجتماعي
دوشنبه, 27 شهریور,1396

مطابق نظرسنجي اخير ايسپا؛ اظهار بي اطلاعي 92 درصد مردم ايران از شماره تلفن اورژانس اجتماعي

به گزارش روابط عمومي ايسپا؛ مركز افكارسنجي دانشجويان ايران در بيستم و بيست و يكم شهريورماه 1396، اقدام به اجراي نظرسنجي ملي تلفني در خصوص «نگرش مردم به مسائل روز كشور» نمود. در اين نظرسنجي كه با حجم نمونه 1031 نفر انجام گرفت، 51.6درصد پاسخگويان مرد و 48.4 درصد زن بوده اند. به نسبت جامعه آماري شهروندان بالاي 18 سال كل كشور در شهر و روستا حضور داشته اند. 37.9درصد پاسخگويان داراي تحصيلات دانشگاهي و 62.1درصد داراي تحصيلات غيردانشگاهي بوده اند.

شايان ذكر است يكي از موضوعات مورد بررسي اين نظرسنجي در خصوص «اطلاع شهروندان از اورژانس اجتماعی» بوده است. مطابق نتايج نظرسنجي 92درصد افراد پاسخگو از دانستن شماره تلفن اورژانس اجتماعي اظهار بي اطلاعي كرده و تنها 4.4درصد اظهار اطلاع كرده اند. 3.6درصد تا حدودي مطلع هستند.  

در اين نظرسنجي ميزان نوع دوستي مردم با سوالي تحت عنوان «اگر شما در خيابان و يا آپارتمان محل سكونت خود ببينيد فردي همسر يا فرزند خود را كتك مي زند، چه مي كنيد؟» بررسي شده است. 27.8درصد افراد پاسخگو اعلام كرده اند اين مسئله شخصي است و دخالت نمي كنند. 28.5درصد گفته اند شخصا وارد مي شوند و مانع اين كار مي شوند. 16.5درصد افراد با اطلاع به بزگترهاي محل، سعي مي كنند مسئله را حل كنند. 26درصد نيز با مراجع ذي صلاح تماس گرفته و قضيه را اطلاع مي دهند و 1.2 درصد افراد پاسخگو نيز به اين سوال جواب نداده اند.

قسمت ديگري از اين نظرسنجي در خصوص آشنايي با كلمه اورژانس اجتماعي بود كه 43درصد افراد پاسخگو با اين كلمه آشنا بوده و 56.4درصد هم آشنا نبوده اند. 0.6 درصد نيز به اين سوال پاسخ نداده اند.

از بين كساني كه با كلمه اورژانس اجتماعي آشنا بودند، 51.4درصد افراد پاسخگو وظيفه اورژانس اجتماعي را مي دانستند. 37.8درصد نمي داستند و 10.8 درصد افراد نيز پاسخ بي ربط داده بودند.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir