نتیجه نظرسنجی از جوانان انگلیسی؛ 69 درصد طرفدار سیاست های چپ گرایانه و خواهان پیروزی حزب کارگر
نتیجه نظرسنجی از جوانان انگلیسی؛ 69 درصد طرفدار سیاست های چپ گرایانه و خواهان پیروزی حزب کارگر
سه شنبه, 16 خرداد,1396

نتیجه نظرسنجی از جوانان انگلیسی؛ 69 درصد طرفدار سیاست های چپ گرایانه و خواهان پیروزی حزب کارگر

تازه ترین نظرسنجی موسسه یوگو نشان می دهد که جوانان انگلیسی بیشتر از سایر اقشار جامعه طرفدار سیاست های چپ گرایانه جرمی کوربین و خواهان پیروزی حزب کارگر در انتخابات سراسری پیش رو در انگلیس هستند.

به گزارش روابط عمومی ایسپا به نقل از ایرنا، این نظر سنجی که 9 روز مانده به انتخابات سراسری در انگلیس منتشر شد، نشان می دهد که 69 درصد جوانان انگلیسی بین سنین 18 تا 24 سال، طرفدار حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین و تنها 12 درصد طرفدار حزب محافظه کار به رهبری «ترزا می» هستند.
نظرسنجی یادشده همچنین نشان می دهد که اکثر قشر میانسال انگلیسی نیز از حزب کارگر حمایت می کنند
بر اساس نظر سنجی موسسه یوگو 44 درصد از افراد در سنین 25 تا 49 سال از حزب کارگر و 34 درصد از حزب محافظه کار حمایت می کنند.

این نظر سنجی همچنین موید آن است که اکثر جوانان انگلیسی باور دارند که حزب کارگر در انتخابات سراسری انگلیس پیروز خواهد شد.

بر اساس نظر سنجی یادشده، 28 درصد جوانان 18 تا 24 سال و 20 درصد افراد 25 تا 49 سال اطمینان دارند که حزب کارگر در انتخابات سراسری پیروز خواهد شد؛ این درحالی است که تنها 5 درصد جوانان 18 تا 24 سال و 15 درصد افراد 25 تا 49 سال به پیروزی محافظه کاران در انتخابات ایمان دارند.
جرمی کوربین 68 ساله پس از شکست سهمگین حزب کارگر در انتخابات سراسری انگلیس در سال 2015، سکان این حزب را در 12 سپتامبر همان سال بدست گرفت.

هر چند انتخاب او از همان روزهای نخست به مزاج هم حزبی های دست راستی اش خوش نیامد اما دیدگاه های چپ گرایانه وی، به ویژه مخالفت ضمنی اش با نظام سلطنتی در انگلیس، با استقبال قابل توجه جوانان این کشور مواجه گردیده است. جرمی کوربین سال ها سابقه فعالیت در سازمان های مدافع حقوق بشر، ضد جنگ و ضد استفاده از سلاح هسته ای را دارد.


او همچنین مخالف دخالت و مشارکت نظامی انگلیس در جنگ های خارجی است و سیاست خارجی کشورش را عامل اصلی حملات تروریستی در انگلیس و ایجاد بی ثباتی در کشور می داند.
کوربین طی اظهاراتی در مناظره تلویزیونی اخیرش بیان داشت: می خواهم در دنیایی زندگی کنیم که از فاجعه هسته ای در امان باشد. هرسلاح هسته ای که در هرکجای دنیا استفاده شود برای تمام ما یک فاجعه است.
وی افزود: من تمام عمرم را صرف همکاری با ارگان های مدافع صلح کردم و با سازمان ملل متحد در رابطه با پیمان خلع سلاح همکاری داشته ام.کوربین تصریح کرد: من وظیفه خودم را به عنوان نخست وزیر اینطور ترسیم می کنم که از استقرار صلح در آینده حمایت کنم.


این سیاستمدار انگلیسی همچنین بیان داشت: ما بایستی از سیاست خارجی بهره مند باشیم که بخش زیادی از دنیا را - مانند لیبی- بدون دولت کارآمد رها نکند تا به محل پرورش تهدید برای ما تبدیل شود.
هرچند مخالفان کوربین، پیروزی او در انتخابات را تهدیدی بزرگ علیه امنیت ملی انگلیس توصیف می کنند اما نظر سنجی موسسه یوگو نشان می دهد که اکثر جوانان انگلیسی بر این باورند که دولت انگلیس تحت رهبری حزب کارگر قادر است تا مسائل امنیتی و ضد تروریستی را سامان دهد.
این نظر سنجی همچنین نشان می دهد 49 درصد جوانان 18 تا 24 سال در مقایسه با 24 درصد، بر این باورند که جرمی کوربین قادر است به عنوان نخست وزیر انگلیس امنیت در کشور را برقرار کند.
گفتنی است که بر اساس نظر سنجی یادشده، حادثه تروریستی اخیر در منچستر اعتماد جوانان انگلیسی را از «ترزا می» سلب و به سمت جرمی کوربین سوق داده است. بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته در انگلیس در سال 2011 میلادی، نیمی از مردم این کشور را افراد در سنین 18 تا 49 سال تشکیل می دهند.


در همین حال نظر سنجی موسسه «سارویشن» به سفارش شبکه تلویزیونی «آی تی وی» که روز سه شنبه منتشر شد نیز حاکی از افزایش محبوبیت حزب کارگر و کم شدن فاصله رقابت میان احزاب کارگر و محافظه کار است. این نظر سنجی حاکی از آن است که حزب کارگر با افزایش محبوبیت سه درصدی طی یک هفته گذشته، 37 درصد و محافظه کاران 43 درصد از حمایت مردم را در اختیار دارند.


نظرسنجی یادشده همچنین نشان می دهد که حزب لیبرال دمکرات به رهبری تیم فارون 8 درصد و حزب عوام گرای یوکیپ به رهبری پاول ناتال، 4 درصد از حمایت مردم را در اختیار دارد.
این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که «ترزا می» نزد 53 درصد مردم از محبوبیت کافی برای سکان داری دولت برخوردار است. این در حالی است که «جرمی کوربین» 30 درصد اعتماد مردم را برای سکان داری دولت در اختیار دارد. انتخابات سراسری در انگلیس هشتم ژوئن برگزار خواهد شد.
'
ترزا می' رهبر حزب محافظه کار، و جرمی کوربین رهبر چپ گرای حزب کارگر رقبای اصلی این دور از انتخابات هستند. پیروز این دور از انتخابات مسئولیت دشوار مذاکره با رهبران اتحادیه اروپا را در رابطه با خروج این کشور از اتحادیه اروپا، بر عهده خواهد داشت.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir