نتیجه نظرسنجی از مردم کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا؛ ۶3.7 درصد احساس می کنند در طی ماه رمضان در محل کار بهره وری بیشتری دارند
نتیجه نظرسنجی از مردم کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا؛ ۶3.7 درصد احساس می کنند در طی ماه رمضان در محل کار بهره وری بیشتری دارند
جمعه, 12 خرداد,1396

نتیجه نظرسنجی از مردم کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا؛ ۶3.7 درصد احساس می کنند در طی ماه رمضان در محل کار بهره وری بیشتری دارند.

اکثریت شاغلان در کشورهای حوزه خلیج فارس (79.1 درصد) موافق این ایده هستند که آنها برای سپری کردن اوقات بیشتری در جهت انجام یک کار جدید در طی ماه مبارک رمضان برنامه ریزی کرده اند.

به گزارش روابط عمومی ایسپا به نقل از شفقنا، این نتیجه ایست که از نظرسنجی جدید «رمضان در محل کار در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا» به دست آمده است.

این نظرسنجی که از سوی Bayt.com، وبسایت شماره یک کاریابی در خاورمیانه، انجام شده نشان می دهد که ۴9٫۶ درصد افراد مورد بررسی باور دارند که ماه رمضان به آنها کمک می کند از حواس پرتی های خود بکاهند و تمرکز بیشتری بر اهداف کاری خود داشته باشند. بر این اساس بیش از نیمی از پاسخ دهندگان می گویند فعالیت کاری شرکت ها در طی ماه مبارک رمضان افزایش می یابد یا نسبت به قبل تغییری نمی کند.

با توجه به اینکه فضای محیط کار در طی ماه رمضان دلپذیر می گردد، در حدود سه چهارم افراد (72 درصد) احساس می کنند که حجم کار آنها از نظر تطبیق سطح انرژی و ساعات کار کاهش می یابد یا مانند روزهای دیگر سال باقی می ماند. در مقابل کمتر از 30 درصد پاسخ دهندگان از اینکه در طی ماه رمضان حجم کار آنها افزایش می یابد گلایه کرده اند.

در خصوص ساعات کاری که معمولا در طی ماه مبارک رمضان کاهش می یابد یا تعدیل می شود، سهم بیشتری از پاسخ دهندگان (۴۵٫7 درصد) از ساعت کاری شرکت خود در این ایام رضایت دارند. 19.1 درصد در این زمینه نظری نداشتند و 3۵٫2 درصد از این ساعت کاری ناراضی بودند.

بنابراین ۶2.1 درصد پاسخ دهندگان در کشورهای حوزه خلیج فارس گفتند که در طی ماه رمضان اوقات بیشتری را با خانواده و دوستان خود می گذرانند.

یافته مهم این پژوهش آنست که در طی ماه رمضان در کشورهای حوزه خلیج فارس، باوجود تغییر در حجم و ساعات کار، بازده و  تعهد به کار بالا باقی می ماند. به طوریکه در حدود دو سوم پاسخ دهندگان (۶3.7 درصد) احساس می کنند در طی ماه رمضان در محل کار بهره وری بیشتری دارند، بیش از یک پنجم (21.9 درصد) می گویند سطح بهره وری آنها مانند روزهای دیگر است و تنها 1۴٫۴ درصد گفته اند در طی رمضان بهره وری کمتری دارند.

به علاوه اکثریت افراد (85.3 درصد) اعلام داشته اند که در این ماه همچنان به کار خود تعهد دارند و روزهای بیشتری را به استراحت اختصاص نمی دهند.

۴3.8 درصد پاسخ دهندگان به این پژوهش همچنین موافق بوده اند که در طی ماه مبارک رمضان افراد با هماهنگی و توجه بیشتری کار می کنند که این مساله موجب می شود محیط کاری، مکانی مثبت و دلپذیر شود.

منبع:  Saudi Gazette

 

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir