نتیجه نظرسنجی از مردم آمریکا؛ رویکرد مثبت مردم آمریکا برخلاف اسلام هراسی های ترامپ
نتیجه نظرسنجی از مردم آمریکا؛ رویکرد مثبت مردم آمریکا برخلاف اسلام هراسی های ترامپ
یکشنبه, 07 خرداد,1396

نتیجه نظرسنجی از مردم آمریکا؛ رویکرد مثبت مردم آمریکا برخلاف اسلام هراسی های ترامپ

رویکرد مردم آمریکا نسبت به مسلمانان مثبت تر شده است

به گزارش روابط عمومی ایسپا به نقل از شفقنا، درحالیکه به نظر می رسد انتخاب دونالد ترامپ -کسی که سفر به ایالات متحده از ۶ کشور مسلمان را ممنوع کرد- موجب افزایش احساسات ضدمسلمانان در این کشور شود، اما یک گزارش مروری جامع از موسسه پیو که در روز جمعه منتشر شده نشان می دهد که این گمان صحت ندارد. در واقع در سال های اخیر احساسات آمریکایی ها نسبت به مسلمانان گرمتر شده، به طوریکه اکثریت شهروندان این کشور باور دارند که مسلمانان از افراط گرایی علیه آمریکا حمایت نمی کنند.

گزارش جدید موسسه پیو که در بردارنده یافته های مهمی درباره چند سال اخیر است، روشن ساخته که اکنون در حدود 3.3 میلیون مسلمان در ایالات متحده زندگی می کنند؛ در زمانی که احساسات نسبت به آنها نرم تر شده است. پژوهش موسسه پیو در سال جاری میلادی نشان می دهد که اکنون دیگر اکثریت آمریکایی ها مسلمانان را حامی افراط گرایی یا احساسات ضدآمریکایی نمی دانند. این تغییر مهمی نسبت به یافته های بررسی این موسسه در ژانویه 201۶ است که نشان می داد ۴9 درصد شهروندان آمریکایی باور دارند که دست کم «برخی» از مسلمانان احساسات ضدآمریکایی دارند.

بررسی امسال پیو نشان می دهد که نرخ سنجش احساسات آمریکایی ها نسبت به مسلمانان اکنون ۴8 است در حالیکه در سال 2014 این عدد ۴0 بود.

منبع: vocativ

 

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir