نظرسنجی، ابزاری برای انتقال خواسته ها و مطالبات مردم
نظرسنجی، ابزاری برای انتقال خواسته ها و مطالبات مردم
دوشنبه, 01 خرداد,1396

نظرسنجی، ابزاری برای انتقال خواسته ها و مطالبات مردم


دکتر پورعلی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی ضمن بیان اینکه انتخابات تنها وسیله‌ای برای مشروعیت بخشیدن به اعتبار نظرسنجی‌ها از جنبه علمی است، تاکید کرد: ایسپا و جهاد دانشگاهی فراتر از میل و خواسته جریان‌های سیاسی، میل و خواسته افکار عمومی را عنوان کرد
.

به گزارش روابط عمومی ایسپا، سعید پورعلی در نشست خبری تشریح عملکرد مرکز افکارسنجی ایسپا در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ضمن تبریک حضور پرشکوه مردم در انتخابات و انتخاب آقای روحانی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در اولین سخنرانی رسمی در سال 96 در حرم مطهر رضوی انتخابات و مسائل معیشتی و اقتصاد را دو موضوع مهم کشور برای سال جاری برشمردند و تاکید ایشان بر این بود که شرایطی فراهم شود تا شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باشیم.

وی ادامه داد: رای دادن شکلی از مشارکت سیاسی شهروندان است و انتخابات تنها صورتی از مشارکت است که نظام مردم را در سررسیدهای تنظیم زمانی دور خود جمع می‌کند تا در رقم زدن سرنوشت خود مشارکت جدی داشته باشد.

پورعلی با اشاره به فعالیت مرکز افکارسنجی ایسپا در ایام تبلیغات انتخابات گفت: ایسپا در این دوره با انجام 12 موج نظرسنجی توانست به خوبی از مراکز نظرسنجی دفاع کند. در واقع این 12 موج کمک کرد که اراده مردم به خوبی معرفی و شناسایی شود و افکار عمومی بدون واسطه احزاب به خوبی منتشر شود  و همچنین در آگاه‌کردن مردم ایفای نقش جدی داشته باشد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه نظرسنجی‌ها به عنوان مینی‌رفراندوم می‌تواند به ما کمک کند که گرایش‌های جامعه را معرفی کنیم، اظهار کرد: از طرفی می‌توان در این راستا کارهای تحقیقاتی و پژوهشی نیز انجام داد و از اراده مردم در تصمیم‌گیری‌های کلان به خوبی آشنا شد. مراکز نظرسنجی براساس مطالبه بخشی از مردم می‌توانند گرایش جامعه را معرفی کنند و نظرسنجی هم وسیله ای برای انتقال خواسته ها و مطالبات مردم است. انتخابات نیز تنها وسیله‌ای برای مشروعیت بخشیدن به اعتبار نظرسنجی‌ها از جنبه علمی است.

وی در ادامه تاکید کرد: ایسپا و مجموعه جهاد دانشگاهی فراتر از میل و خواسته‌های جریان‌های سیاسی، میل و خواسته‌های افکار عمومی را ترسیم می‌کنند و در این فرآیند اعتبار حرفه‌ای خود را ارتقاء بخشیده اند.

پورعلی افزود: براساس تاکید مقام معظم رهبری جهاد دانشگاهی فراتر از جریان سیاسی است و اگر کسی بخواهد این نهاد را در سطح جریان‌های سیاسی قرار دهد در واقع ظلم بزرگی به این نهاد کرده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با تاکید بر اینکه فضای رقابتی تمام شده و شخص دوم کشور با اقتدار انتخاب شده است،‌ گفت: باید به مرور از فضای رقابت‌ها دور شویم و به فضای رفاقت و همدلی برسیم. کور به همه ظرفیت‌های خود نیاز دارد و بر همین اساس جهادد انشگاهی به عنان مهم‌ترین نقش خود سعی‌کند مطالبه قاطبه مردم را بازخوانی کرده و به دولت دوازدهم تقدیم کند.

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir