نتایج نظرسنجی از مردم آلمان؛ 43درصد انتظار خروج کشورهای بیشتری از اتحادیه اروپا را دارند
نتایج نظرسنجی از مردم آلمان؛ 43درصد انتظار خروج کشورهای بیشتری از اتحادیه اروپا را دارند
دوشنبه, 25 اردیبهشت,1396

نتایج نظرسنجی از مردم آلمان؛ 43درصد انتظار خروج کشورهای بیشتری از اتحادیه اروپا را دارند.

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که حدود نیمی از شهروندان آلمانی بر این باورند که اتحادیه اروپا در 10 سال آینده نسبت به حالا اعضای کمتری خواهد داشت و کشورهای بیشتری این اتحادیه را ترک خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی ایسپا به از تسنیم به نقل از روزنامه “ویرتشافتز ووخه” آلمان، نتایج جدیدترین نظرسنجی ها نشان می دهد که تعداد شهروندان آلمانی که انتظار خرج اعضای بیشتری از این اتحادیه را دارند افزایش پیدا کرده است.

 حدود نیمی از آلمانی ها بر این باورند که اتحادیه اروپا در 10 سال آینده نسبت به حالا اعضای کم تری خواهد داشت.

بر اساس نتایج نظرسنجی که انستیتو آلنزباخ به سفارش روزنامه «ویرتشافتز ووخه» آلمان انجام داده است، ۴3 درصد شهروندان آلمانی انتظار دارند که بعد از انگلیس کشورهای بیشتری اتحادیه اروپا را ترک کنند.

این در حالی است که در اولین ماه های بعد از برگزاری همه پرسی درباره خروج در انگلیس تنها 28 درصد شهروندان آلمانی چنین اظهار نظری داشتند.

آلمانی ها دلیل این برداشت خود را در این می دانند که بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا شدیدا علایق و منافع ملی خود را در اولویت قرار داده و در صورت لزوم به هزینه جامعه اروپایی این روند را در پیش می گیرند.

بر اساس این نظرسنجی ۵9 درصد شهروندان آلمانی بر این باورند که در حال حاضر تفاوت های خاص و منافع واگرا زندگی داخلی و تصویر خارجی اتحادیه اروپا را می سازد. تنها 24 درصد شهروندان آلمانی نظری خلاف این را داشته و اشتراکات در این اتحادیه را بیشتر می بینند.

در عین حال اکثر شهروندان آلمانی ( 77 درصد) بر این باورند که آلمان به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا آینده بهتری خواهد داشت تا اینکه عضو این اتحادیه نباشد.

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir