اعلام رسمی نتیجه نهایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه
اعلام رسمی نتیجه نهایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه
جمعه, 22 اردیبهشت,1396

اعلام رسمی نتیجه نهایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

نتیجه نهایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و درصد آرای هر یک از دو نامزد رقیب در این دور از انتخابات رسما اعلام شد.

 به گزارش روابط عمومی ایسپا به نقل از  شفقنا به نقل از رسانه های خبری جهان عرب، وزارت کشور فرانسه ظهر امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای نتیجه نهایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور که روز گذشته برگزار شد را به صورت رسمی اعلام کرد.

 بر اساس این گزارش، وزارت کشور فرانسه در بیانیه خود آورده که از مجموع ۴7 میلیون و ۵۶8 هزار و ۵88 شهروند واجد شرایط رای دادن در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور، 3۵ میلیون و ۴۶7 هزار و 172 بنا بر آن چه در بیانیه وزارت کشور فرانسه آمده، «امانوئل ماکرون» 39 ساله از حزب سوسیال لیبرال «به پیش» (EM) با کسب 20 میلیون و 753 هزار و 798 رای یعنی ۶۶.1 درصد آرای شرکت کنندگان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، به پیروزی رسیده و به عنوان بیست و پنجمین رئیس جمهوری تاریخ این کشور انتخاب شده در حالی که «مارین لوپن» ۴8 ساله از حزب راست افراطی جبهه مردمی (FN) نیز با 10 میلیون و ۶۴۴ هزار و 118 رای یعنی 33.9 درصد آرا، نامزد شکست خورده این دور از انتخابات لقب گرفته است.

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir