آزمون صنعت نظرسنجی انتخاباتی در فرانسه
آزمون صنعت نظرسنجی انتخاباتی در فرانسه
یکشنبه, 17 اردیبهشت,1396

آزمون صنعت نظرسنجی انتخاباتی در فرانسه

پس از شکست نظرسنجی ها در رفراندوم برگزیت و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این صنعت به موفقیت چشمگیری در پیش بینی دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دست یافت. اینک برای دور دوم انتخابات نظرسنجی ها پیروزی قاطع امانوئل ماکرون را پیش بینی کرده اند.

به گزارش روابط عمومی ایسپا به نقل از شفقنا، مردم فرانسه امروز یکشنبه 7 ماه می برای دومین بار به پای صندوق های رای می روند تا پس از ماه ها کمپین پرمناقشه، با انتخاب رییس جمهور آینده این کشور، سرنوشت اروپا رقم بخورد.

پس از آنکه در دور اول انتخابات فرانسه که در 23 آپریل 2017 برگزار شد، یازده کاندیدا به رقابت پرداختند، اینک دور دوم انتخابات مابین دو کاندیدای برتر برگزار می شود؛ امانوئل ماکرون 39 ساله که فردی میانه رو، حامی تجارت و موافق اتحادیه اروپاست و مارین لوپن 48 ساله که یک ملی گرای راست افراطی و مخالف اتحادیه اروپاست. هر یک از این دو برگزیده شود، برای مدت ۵ سال رییس جمهور فرانسه خواهد بود.

در این انتخابات 47 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند. در حدود 70هزار شعبه رای گیری در سراسر فرانسه فراهم شده که کار خود را در ساعت 8 صبح روز یکشنبه آغاز می کنند و حداکثر تا 12 ساعت به رای گیری ادامه می دهند. با این حال فرآیند رای گیری در قلمروهای کشور فرانسه که دور از خاک این کشور است در واپسین ساعات روز شنبه آغاز شده است.

پیش بینی می شود از ساعت 8 بعدازظهر روز یکشنبه نتایج اولیه و پیش بینی های آژانس های نظرسنجی در مورد نتایج انتخابات منتشر گردد.

موفقیت نظرسنجی ها در پیش بینی دور اول 

پس از آنکه شکست نظرسنجی ها در پیش بینی نتایج رفراندوم برگزیت در بریتانیا و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منجر به وارد شدن انتقادات زیادی به این صنعت شد، پس از انتشار نتایج دور اول انتخابات فرانسه، شرکت های نظرسنجی این کشور به عملکرد خود بسیار افتخار کردند چرا که بنابر اعلام متخصصان نظرسنجی، نتایج نهایی انتخابات با نتایج نظرسنجی های نهایی 78.7 درصد تطابق داشت.

در روز 21 آپریل یعنی دو روز مانده به دور اول انتخابات، میانگین 8 نظرسنجی اصلی که از سوی OpinionWay گردآوری شد برای ماکرون 24 درصد، برای لوپن 22.4 درصد، برای فیون 19.4 درصد و برای ملانشن 18.9 درصد آراء را پیش بینی کرد. نتایج نهایی انتخابات بدین شرح بود: ماکرون درصد، لوپن 21.3 درصد، فیون 20 درصد و ملانشن 19.6 درصد.

برگزارکنندگان نظرسنجی در فرانسه اینک اطمینان دارند که می توانند موفقیت خود را تکرار کنند و پیش بینی می نمایند که در دور دوم انتخابات امانوئل ماکرون با 20 درصد آرای بیشتر مارین لوپن را شکست خواهد داد.

آخرین پیش بینی ها از نتیجه انتخابات امروز 

آخرین نظرسنجی از سلسله بررسی های موسسه Elabe نشان می دهد که در دور دوم انتخابات ماکرون ۶۵ درصد آراء را از آن خود خواهد کرد.

میانگین آخرین نظرسنجی ها در روز ۶ می 2017 نیز مبین آنست که ماکرون ۶2 درصد و لوپن 38 درصد آراء را به دست خواهند آورد.

بر اساس نظر تحلیلگران پیش بینی می شود ماکرون که یک میانه رو است در دور دوم قادر خواهد بود آراء طیف وسیع تری از مردم را به خود جذب کند چرا که آراء چپگرایان که در دور اول برای امون و ملانشن به صندوق ریخته شده اینک به سمت ماکرون جلب خواهد شد. در مقابل لوپن آراء حامیان فیون که به راست متمایل بودند را به سمت خود جذب خواهد کرد.

منابع: ای.بی.سی نیوز، نیویورک تایمز، تلگراف

 

آزمون صنعت نظرسنجی انتخاباتی در فرانسه
درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir