نظرسنجی ایسپا خبر می دهد: پرمخاطب ترین منابع رسانه ای در آستانۀ انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از نگاه مردم
نظرسنجی ایسپا خبر می دهد: پرمخاطب ترین منابع رسانه ای در آستانۀ انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از نگاه مردم
سه شنبه, 05 اردیبهشت,1396

نظرسنجی ایسپا خبر می دهد: پرمخاطب ترین منابع رسانه ای در آستانۀ انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از نگاه مردم

به گزارش روابط عمومی ایسپا؛ مطابق آخرین نظرسنجی ایسپا در شهر تهران که در روزهای پایانی فروردین ماه سال جاری انجام شده است بیشتر مردم صدا و سیما را مهمترین منبع کسب اخبار خود می­ دانند. در این نظرسنجی که با حجم نمونه 1000 نفر در میادین شهر تهران و در مناطق 22گانه به صورت مصاحبه حضوری انجام شده است 48 درصد مردم از بین منابع رسانه ­ای گوناگون صدا و سیما را مهمترین منبع رسانه­ ای خود برای کسب اخبار روز جامعه ذکر کرده اند. نکته جالب توجه این است که در دو سال گذشته در همه نظرسنجی ­های ایسپا همین میزان تقریباً ثابت بوده و تنها در دی ماه 95 در روزهای پس از فوت آیت­الله هاشمی رفسنجانی این میزان به 56 درصد افزایش یافته اما دو ماه بعد در اسفند 95 و فروردین 96 به روند قبلی خود برگشته و به حدود 48 درصد رسیده است. در فروردین 96، حدود 12درصد مردم تهران، شبکه ­های ماهواره­ای و 4 درصد روزنامه ­ها را مهمترین منبع رسانه ­ای خود ذکر کرده ­اند. 24 درصد نیز اعلام کرده ­اند اخبار را بیشتر از شبکه ­های اجتماعی و 6 درصد نیز از سایت ­های خبری پیگیری می­ کنند. از افرادی که مهمترین منبع کسب اخبار خود را شبکه­ های اجتماعی و سایت­ های خبری ذکر کرده بودند در سؤالی مجزا پرسیده شده «در صورتی که به هردلیل اینترنت قطع باشد از چه طریقی اخبار را پیگیری می ­کنید؟» که در پاسخ 38 درصد از این افراد اعلام کردند در این صورت صدا و سیما منبع رسانه ­ای آنان برای کسب خبر خواهد بود و 31 درصد نیز ماهواره را جایگزین شبکه های اجتماعی و سایت­ های خبری دانسته ­اند.

 

در بخش دیگری از این نظرسنجی به اعتماد مردم به منابع رسانه ­ای پرداخته شده که در بین رسانه ها، صدا و سیما با 51.5 درصد در صدر اعتماد مردم تهران قرار گرفته است. در نظرسنجی اخیر  13 درصد مردم به شبکه ­های ماهواره ای، 12 درصد به شبکه ­های اجتماعی، 9 درصد به سایت ­های خبری و 6 درصد نیز به روزنامه ­ها بیشترین اعتماد را داشته­ اند. 3 درصد نیز به اخباری که از دوستان و آشنایان دریافت می­ کنند اعتماد دارند و در نهایت 6 درصد نیز به هیچکدام از این منابع رسانه ­ای اعتماد ندارند. 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir