تنها در هفت روز باقیمانده به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه؛ رقابت تنگاتنگ «چهارجانبه»
تنها در هفت روز باقیمانده به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه؛ رقابت تنگاتنگ «چهارجانبه»
دوشنبه, 28 فروردین,1396

تنها در هفت روز باقیمانده به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه؛ رقابت تنگاتنگ «چهارجانبه»

نظرسنجی اخیر درخصوص انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نشان می دهد که با رسیدن اختلاف آراء چهار کاندیدای برتر به تنها 3 درصد، رقابت در این کارزار بسیار تنگاتنگ و حیاتی شده است.

به گزارش روابط عمومی ایسپا به نقل از شفقنا، جدیدترین نظرسنجی ایپسوس سوپرا حاکی از آن است که آراء ژان لوک ملانشن و فرانسوا فیون به آراء دو کاندیدای پیشتاز یعنی امانوئل ماکرون و مارین لوپن بسیار نزدیک شده است. به طوریکه پیش بینی می شود در دور اول انتخابات ماکرون میانه رو و لوپن راستگرا هر دو 22 درصد آراء را کسب نمایند و پس از آنها ملانشن چپ گرا 20 درصد و فیون19 درصد آراء را به دست آورند.

این در حالیست که در نظرسنجی پیشین ایپسوس، ماکرون و لوپن هر یک 2۵ درصد رای داشتند و با فاصله مطمئنی از فیون با 17.5 درصد قرار گرفته بودند.

در هفته های اخیر ملانشن که کاندیدای چپگرای افراطی محسوب می شود محبوبیت قابل توجهی یافته است. وی از طرح درآمد پایه جهانی حمایت می کند و قول داده است در صورت پیروزی در انتخابات فرانسه، این کشور را از ناتو و بانک جهانی خارج کند. محبوبیت وی مانع از آن شد که بنوا آمون، کاندیدای حزب سوسیالیست بتواند تبدیل به کاندیدای پیشتاز چپ گرایان شود.

مردم فرانسه در روز یکشنبه هفته آینده برابر با23 آپریل 2017 برای انتخاب رییس جمهور کشور خود به پای صندوق های رای خواهند رفت. بنابر نظام سیاسی فرانسه، اگر هیچ کاندیدایی موفق نشود بیش از نیمی از آراء را به دست آورد، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد که 14 روز بعد برگزار خواهد گردید. در انتخابات امسال یازده کاندیدا با هم رقابت می کنند بنابراین احتمال رسیدن کار انتخابات به دور دوم قریب به یقین است.

منبع: ایندیپندنت

 

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir