افزایش خشونت علیه شیعیان از آغاز سال 2017
افزایش خشونت علیه شیعیان از آغاز سال 2017
جمعه, 25 فروردین,1396

افزایش خشونت علیه شیعیان از آغاز سال 2017

بنابر گزارش سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعیان در سه ماه نخست سال 2017 خشونت علیه شیعیان منجر به مرگ دردناک 29۶ نفر و جراحت 87۵ نفر از شیعیان در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا شده است. بیشتر این حوادث در کشور عراق اتفاق افتاده است.

به گزارش روابط عمومی ایسپا به نقل از شفقنا، این گزارش حاکی از آن است که اقدامات ضدشیعه همچنان در کشورهای بحرین، عربستان سعودی و پاکستان ادامه دارد. اقدامات ضدشیعه تا اندازه ای پیشروی داشته که منجر به لغو شهروندی حامیان دموکراسی در بحرین و نیز ربوده شدن مسلمانان شیعه در ماداگاسکار شده است.

همچنین خشونت سازمان دهی شده علیه علمای شیعه در پاکستان بسیاری از خانواده ها را بی پدر و بی همسر کرده است.

سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعیان، داده های مربوط به خشونت علیه شیعیان در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در سه ماه نخست سال 2017 را در قالب یک اینفوگرافیک منتشر نموده که در ادامه به نمایش در آمده است

 این گرافیک اطلاع رسان نشان می دهد که از آغاز سال 2017 میلادی تا پایان ماه مارس شیعیان در کشورهای بحرین، عراق، پاکستان، ماداگاسکار، عربستان سعودی، سوریه، افغانستان و الجزایر مورد آزار و سوء قصد قرار گرفته اند.

اغلب این حوادث منجر به جراحت و زخمی شدن مسلمانان شیعه شده است به طوریکه از ماه ژانویه تا ماه مارس این روند افزایش داشته و تعداد زخمی ها از حدود 270 مورد در ماه ژانویه، در ماه مارس به بیش از 300 مورد رسیده است.

در هر یک از ماه های ژانویه، فوریه و مارس 2017 در حدود صد نفر از شیعیان کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در نتیجه اقدامات خصمانه جان خود را از دست داده اند.

اما بازداشت و دستگیری روندی نزولی داشته و از حدود 200 مورد در ماه ژانویه به نزدیک به صفر مورد در ماه مارس رسیده است.

منبع: وب سایت سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعیان 

 

 

افزایش خشونت علیه شیعیان از آغاز سال 2017
درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir