منشور عملکرد انتخاباتی 1396 ایسپا ابلاغ شد
منشور عملکرد انتخاباتی 1396 ایسپا ابلاغ شد
شنبه, 19 فروردین,1396

توسط رییس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، منشورعملکرد انتخاباتی 1396 ایسپا ابلاغ شد.

منشور عملکرد انتخاباتی 1396 انتخابات ریاست جمهوری- شورای اسلامی شهر و روستا  در 8 بند پس از تصویب در هیات مدیره جهت اجرا به شعب استانی ابلاغ گردید. شایان ذکر است برخی مفاد منشور شامل بی‏ طرفی و پرهیز از سیاست‏ زدگی، فعالیت حرفه ‏ای و کارآمدی، عمل مبتنی بر اخلاق حرفه ‏ای، فراهم آوردن زمینه انتخاب مبتنی بر آگاهی و مقابله با فضای تشویش و شایعه پراکنی می باشد. متن این منشور به شرح زیر است:

 انتخابات در جمهوری اسلامی ایران نماد حاکمیت اراده و رأی مردم بوده و هست و عاملی جهت توسعه، پیشرفت، سازندگی و بالندگی است. بر همین اساس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) وابسته و برآمده از نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی در راستای اهداف خویش تلاش دارد تا در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا راهبردی مبتنی بر اصول علمی و اخلاقی جهت کمک به نظام سیاستگذاری در کشور اتخاذ نماید. لذا موارد زیر به عنوان اصول کلی اجرای طرح‏ های نظرسنجی انتخاباتی ابلاغ می ‏گردد. ضروری است رؤسای محترم واحدهای جهاد دانشگاهی، ضمن همراهی و همکاری هر چه بیشتر نسبت به عملیاتی شدن مفاد ذیل اقدام نمایند:

1-  بی ‏طرفی و پرهیز از سیاست ‏زدگی: ایسپا در انتخابات پیش‏رو همچون گذشته، رعایت دقیق بی‏ طرفی و پرهیز از سیاست ‏زدگی در انجام مأموریت­ های خویش را به عنوان یک اصل خدشه‏ ناپذیر در نظر دارد.

2- فعالیت حرفه ‏ای و کارآمدی: ایسپا تلاش دارد تا در راستای تجربه و پیشینه خویش و با استفاده از دانش تخصصی و تکنیک های جدید روز جهانی، اقدام به نظرسنجی ‏های انتخاباتی نموده تا نظام و مردم ازآن بهره ‏مند گردند.

3- عمل مبتنی بر اخلاق حرفه ‏ای: نظر به تأکید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مدظله ‏العالی مبنی بر عمل مبتنی بر اخلاق برای افزایش شعور و شور انتخاباتی، این مرکز نیز تمام تلاش خویش را در راستای اخلاق حرفه‏ ای مبتنی بر عدم افشای اطلاعات و ارائه اطلاعات به هنگام، جهت ارائه خدمات تخصصی به همه گروه‏ ها، جریان‏ ها و احزاب سیاسی به کار بندد.

 4- فراهم آوردن زمینه انتخاب مبتنی بر آگاهی: ایسپا به عنوان معتبرترین مرکز افکارسنجی کشور تلاش دارد تا با معرفی شاخص‏ های انتخاب اصلح از نگاه مردم، امکان شکل‏ گیری فضای عقلانی برای تشکیل دولت کارآمد را فراهم آورد.

5-  مقابله با فضای تشویش و شایعه پراکنی: ایسپا منطبق و مطابق با اهداف اصلی خویش تلاش می­ کند تا از طریق ارائه یافته ­های معتبر، با بداخلاقی‏ های اجتماعی که در هنگام انتخابات متأسفانه بیشتر از پیش ظهور و بروز دارد، مقابله نماید.

6-  فعالیت جهادی و گروهی: ایسپا با برخورداری از شعب در گستره ملی تلاش ‏نماید با فعّالیت گروهی و جهادی، سرعت، کیفیت و دقت را بیش از پیش سرلوحه فعالیت های خویش قرار دهد.

7-    ضرورت هماهنگی و اخذ مجوز برای اجرای نظرسنجی ­های انتخاباتی استانی: هر گونه اجرای طرح­ های نظرسنجی انتخاباتی و انتشار نتایج آن در شعب استانی چه به صورت کارفرمایی و چه به صورت خویش­ فرمایی باید با هماهنگی، مجوز و مشاوره مرکز صورت پذیرد. تنها مرجع انتشار نتایج طرح‏ های نظرسنجی ملی انتخاباتی، مرکز می ‏باشد. شایان تأکید است کلیه طرح­ های نظرسنجی انتخاباتی که به سفارش احزاب، گروه­ های سیاسی و ستادهای انتخاباتی منعقد و اجرا می‏ شود، نباید در هنگام انتشار از عنوان مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) استفاده نماید. همچنین کلیه قراردادهایی که شامل درخواست اجرای بخشی از فرایند نظرسنجی می­ شوند نیز مشمول قاعده پیش­ گرفته خواهند بود.

     8- ممنوعیت موازی­ کاری: به استناد بخش نامه شماره «6187/90/ص» در تاریخ 2/5/90، هرگونه فعّالیت موازی واحدهای جهاددانشگاهی اعم از پژوهشگاه­ ها، پژوهشکده ­ها، سازمان­ ها، مراکز، مؤسسات و دانشگاه ­ها با ایسپا ممنوع می‏ باشد. لذا به منظور احتراز از فعّالیت های موازی با وظایف ایسپا، و به منظور پرهیز از تداخل کاری، اتلاف منابع و انرژی، اجرای طرح ‏های نظرسنجی در واحدها(به استثناء شعب افکارسنجی در استان‏ها) مجدداً و موکداً ممنوع اعلام می ‏گردد.

امید است با رعایت کامل و جامع مفاد منشور انتخاباتی ایسپا، شاهد موفقیت نهاد انقلابی و علمی جهاددانشگاهی در انتخابات پیش رو باشیم.

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir