مخالفت بیش از دو سوم مردم روسیه با ورود کارگران خارجی
مخالفت بیش از دو سوم مردم روسیه با ورود کارگران خارجی
دوشنبه, 07 فروردین,1396

مخالفت بیش از دو سوم مردم روسیه با ورود کارگران خارجی

بیش از 70 درصد از شهروندان روسیه خواهان محدودیت ورود مهاجران کاری به روسیه هستند.

 به گزارش روابط عمومی ایسپا به نقل از ایسنا از وستی، در تازه ترین نظرسنجی مرکز مطالعات افکار عمومی روسیه، بیش از 70 درصد از پرسش شوندگان خواستار محدودسازی ورود اتباع خارجی برای کار در این کشور شدند.

 این اظهارات در حالی صورت می گیرد که بیشتر اتباع روسیه تمایلی برای انجام کارهای خدماتی و کارگری در این کشور ندارند و تمامی این خدمات توسط مهاجرین کاری اتباع کشورهای آسیای میانه (قرقیزستان، تاجیکستان، ارمنستان، آذربایجان و ) انجام می شود.

 در این نظرسنجی ۶1درصد مخالفتی با معاشرت نزدیک فرزندانشان با کودکان مهاجران خارجی ندارند اما ۵0 درصد معتقدند که مهاجران کار خارجی باید در مناطق  ویژه ای و جدا از محل زندگی اتباع روسیه اسکان داده شوند. همچنین ۶3 درصد بر این نظر هستند که ورود مهاجران تاثیر منفی زیادی بر بازار کار گذاشته است و در مناطق مسکونی خود حضور بیش از حد مهاجران خارجی را احساس می کنند.

 روسیه سالانه چند میلیون مهاجر کار خارجی را جذب بازار این کشور می کند اما همچنان با مشکل کمبود نیروی کار مواجه است. بیشتر مهاجران خارجی را اتباع جمهوری‌های سابق شوروری تشکیل می دهند که جهت انجام کارهای خدماتی به روسیه می روند. متوسط حقوق یک کارگر خارجی در روسیه در حدود ۵00 دلار در ماه است.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir