پیش بینی نظرسنجی ها از انتخابات فرانسه؛ ماکرون پیروز بر لوپن
پیش بینی نظرسنجی ها از انتخابات فرانسه؛ ماکرون  پیروز بر لوپن
دوشنبه, 16 اسفند,1395

پیش بینی نظرسنجی ها از انتخابات فرانسه؛ ماکرون  پیروز بر لوپن

دو نظرسنجی جدید در مورد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که نتایج آنها در روز یکشنبه منتشر شده پیش بینی کرده اند امانوئل ماکرون کاندیدای مستقل، در دور دوم و نهایی انتخابات فرانسه که در ماه می برگزار می شود، به راحتی مارین لوپن رهبر حزب راستگرای افراطی را شکست خواهد داد.

 به گزارش روابط عمومی ایسپا به نقل از شفقنا، برگزارکنندگان نظرسنجی می گویند ائتلاف ماکرون با فرانسوا بایرو در هفته گذشته، او را قادر ساخته که در نظرسنجی ها از کاندیدای محافظه کاران یعنی فرانسوا فیون پیشی بگیرد.

نتایج یک نظرسنجی که از سوی Odoxa/Dentsu-Consulting انجام شده نشان می دهد ماکرون 39 ساله که پیش از این وزیر اقتصاد دولت اولاند بود، اینک بدون دریافت حمایت از سوی احزاب سیاسی سنتی فرانسه، می تواند در دور دوم و نهایی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با ۶1 درصد رای در مقابل 39 درصد، مارین لوپن را شکست دهد.

انتخابات فرانسه در دو مرحله برگزار می شود؛ در مرحله اول چندین کاندیدا شرکت می کنند و دو نفر برتر برای رقابت نهایی به دور دوم انتخابات راه می یابند.

نظرسنجی دیگری که توسط فیگارو/ LCI انجام شده نیز پیش بینی می کند در دور نهایی ماکرون با ۵8 درصد رای، لوپن را با ۴2 درصد شکست خواهد داد.

اما هنوز در نظرسنجی های دور اول انتخابات لوپن که رهبر حزب ضدمهاجرت و ضداتحادیه اروپایی پیشرو ملی است، با 27 درصد نفر اول خواهد شد. پس از او ماکرون با 2۵ درصد و فیون با 19 درصد، بیشترین آراء را به خود اختصاص داده اند.

 

منبع: رویترز

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir