رقابت نزدیک محافظه‌کاران و سوسیال دموکرات‌های آلمان برای انتخابات پارلمانی
رقابت نزدیک محافظه‌کاران و سوسیال دموکرات‌های آلمان برای انتخابات پارلمانی
پنجشنبه, 12 اسفند,1395

 رقابت نزدیک محافظه‌کاران و سوسیال دموکرات‌های آلمان برای انتخابات پارلمانی

براساس نتایج نظرسنجی‌ها حزب محافظه کار آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و حزب سوسیال دموکرات چپ مرکزی برای انتخابات این کشور شانه به شانه حرکت می‌کنند.

 به گزارش روابط عمومی ایسپا به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس نتایج نظرسنجی امنید، حزب سوسیال دموکرات با اعلام مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا به عنوان کاندیدای خود در انتخابات پیشرو توانست نسبت به هفته‌های گذشته پیشی گرفته و 32 درصد از آراء شرکت کنندگان در نظرسنجی را به خود اختصاص دهد.

حزب محافظه کار مرکل نیز بدون تغییر نسبت به هفته گذشته، 32درصد از آرای این نظرسنجی را کسب کرده است.

براساس نتایج این نظرسنجی تنها 3۶ درصد از شرکت کنندگان فکر می‌کنند که شولتز در انتخابات پیشرو می‌تواند جایگزین مرکل شود اما ۵0 درصد از آلمانی‌ها بر این باورند که وی قادر نیست چنین کاری بکند.

حزب سوسیال دموکرات‌، یکی از شرکای ائتلاف مرکل در نظرسنجی‌های پیشین عقب‌تر از بلوک محافظه کاران قرار داشت.

هم چنین حزب «آلترناتیو برای آلمان» که ضد مهاجرت است به عنوان سومین حزب پیشتاز 9 درصد از آراء و حزب لینکه 8درصد از آراء را به خود اختصاص داد و دو حزب سبزها و دموکرات‌های آزاد هر کدام 7 درصد از آراء را کسب کردند.

 

در این نظرسنجی 1880 نفر شرکت کردند که در روزهای 1۶ تا 22 فوریه برگزار شد.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir